Jag målar och målar...

Inne i en period med lite jobb nu, som det brukar vara så här års. Passar då på att fixa med gäststugan för att få bort känslan av furu i kombination med flower power som rådde där innan. Nu är allt faktiskt målat i en himmelsblå färg på väggarna och vitt på lister, runt fönster, insidan av dörren mm. Nu är det bara resten kvar!
 
Före...
 
...och efter! 
 
Jag har ju sett stugan framför mig för mitt inre så himla länge nu så jag vet precis hur jag vill ha den. Samtidigt är det liiite tråkigt att göra klart allt, i mitt inre har det ju varit klart länge. Just det är ett problem för mig när det gäller större projekt. Jag kan direkt se dem framför mig i rätt garn och färg, de är liksom klara redan när jag påbörjar dem och därför ledsnar jag fort på att göra dem. Det blir inte spännande att se det färdiga resultatet, jag ser det ju redan. Samma sak med stugan, jag har fått bita ihop för att måla klart och inte sluta halvvägs. Nu ska golvet skuras, möblerna bäras ut, gardinerna stickas klart så att de kommer upp i fönstret på bilden och... Mycket pyssel återstår innan det blir som jag har tänkt mig.
 
 

Kommentarer
Postat av: Carol

Åh vilken underbar lite stuga du gjort! Vad ska ni ha där? Gäster eller A place for solitude? Handarbetsgömma?
Tänkte ta mej en dag i min bokfrigge imorgon (ska bli regn så det passar ju) och tömma lite kassar och se var jag kan få plats för dem i en redan fullsmockad bokhimmel :-}

Svar: Det blir en gäststuga, det har vi planerat länge och änteligen är den på plats!
Zupermorzan

2013-09-14 @ 20:04:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0