Knåpar på

Jag är inte rappast med uppdateringar här, ser jag. Men jag knåpar på med lite av varje. Dotterns halskrage tar form, den stickar jag på hemliga stunder när ingen ser. Lite lur på om den blir för kort, vet inte om jag ids repa upp i så fall. Jag tillhör dem som gärna vill lägga misslyckade projekt i en kasse någonstans där de inte syns och hoppas att de ska ordna upp sig själva om jag bara väntar nog länge. Hittills har det inte fungerat.
 
Min dreambird tar form, två fjädrar har jag fått ihop nu. Men den får också vara vilande tills jag hunnit med det jag vill hinna i julklappsväg, för himmel, vilken tid den tar! Man får hålla koll på alla maskor, det är en herrans massa förkortade varv. Inte direkt någon tv-stickning, om man inte ser på något man är så där måttligt intresserad av, som fotboll då kanske. 
 
Just nu virkar och stickar jag små bullar, kakor mm till kusinbarnen. Ett snabbt och enkelt pyssel, bild kommer så småningom. Stina och jag åker ju ner till Stockholm första helgen i november, då tänkte jag mig att julklapparna dit skulle vara klara för avlämning.
 
Igår hade vi det hyfsat skönt ute, jag räfsade i tre timmar med den påföljd att den arma kontorsarbetarkroppen värker idag. Den är inte gjord för så mycket fysiskt arbete i sträck... Hönorna var med mig ute och hjälpte till...
 
 
...alla utom Beata som låg på latsidan.
 
Idag vaknade vi till en lite annan värld och hönorna har inte ens stuckit ut näbben ur luckan till hönshuset...
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Carol

Låter spännande med julklappar som börjar vara klara redan nu! DU är fantastisk som förser din familj med så mycket hantverkat! Vilken rikedom...
Ha det gott!

2013-10-20 @ 12:33:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0