Ger upp socktober

Fick inga napp på socktoberutmaningen och jag är en rastlös själ så jag tog helt enkelt bort den. Vi slopar det.
 
Ledsnade också lite på sockstickning, fick en massa nya idéer i huvudet som måste förverkligas, helst igår. Vådan av att ha garn liggandes är att det hela tiden poppar upp nya idéer. Torgvantarna blir så där, ursprungsmönstret är för tvåändsstickning men det kan inte jag så jag kör vanlig stickning. Trodde de skulle bli smala men de blev snarare lite för breda för mina små händer. En är klar och jag inser att de blir till mig och inte till brorsdottern, eller kanske till och med till någon med större händer än mig (vilket i och för sig inte borde vara så svårt att hitta). Nåja, ska göra dem klara först men tappar genast suget när det inte blir som det var tänkt från början. Som sagt, jag är en orolig själ...
 
 
Köpte ett garn i England i somras med tanken att göra en halskrage till dottern. Nu önskar hon sig istället en sådan där snodd som man virar ett par varv runt halsen. Så i hemlighet har mamman satt igång. Garnet heter Rowan Creative Focus Worsted och är i ull och alpacka. Gillar den milda lila färgen, tänker mig att den passar hennes marinblå vinterjacka. Mönstret är det här, fast jag betvivlar att min blir så lång. Garnåtgången verkar ytterst tveksam om man jämför vad som står i själva mönstret med vad som står i Ravelry. Lurad..?
 
Och som vanligt så ljuger bilden i fråga om färg, den är inte alls så där gråkall i verkligheten utan betydligt varmare. Jaja, får ta bilder utomhus istället och inte mot den svarta soffan i det mörka vardagsrummet.
 
Fick en ingivelse igår också och fick för mig att min mamma vill ha en Dreambird i julklapp eller möjligtvis födelsedagspresent. Korta varv är nu inte min specialitet men effekterna av garnet är slående så nu fnular jag lite på vilken garnkombo jag ska ta. Mina två nystan plommonlila Drops Kid Silk från tidigare sjalsnurra ligger helt klart i farozonen, kanske i kombo med mitt ena Noro-garn...
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0