Felkopplat

Jag tror att jag ska reklamera mig. Något måste vara felkopplat i höger ansiktshalva. Så fort jag blir täppt i näsan så täpps också bihålorna i höger ansiktshalva igen, så där så att det känns som om ögat ska poppa ut. Och när det händer, reser sig i sin tur min ena kindtand i underkäkens högersida. Jag har slipat ner den så att den var i rätt nivå men nu verkar den vara på g igen. Det är INTE trevligt, kan jag berätta. Det ger en tandvärk som är horribel även med de starkaste värktabletter och gör det helt omöjligt att tugga på den sidan, eftersom det dessutom bara är den tanden och dess motstående kompis som möts. Igår hände detta fenomen igen. Pang, sa det. Det gjorde så ont att jag såg dubbelt på det stackars ögat ett tag. Men i med Rinexin, cortisonspray och så lite av de värktabletter huset hade och så blev det faktiskt soffläge en stund. Höll på att gå galet, jag var fasligt nära att ta Imodium istället för Ipren. Det kunde ha blivit ett intressant experiment... Nåväl, idag är det bättre. Bara cortisonsprayet sätter igång att verka så brukar det ge sig. Men jag måste nog gå till tandläkaren och slipa ner den stackars tanden lite till i alla fall. Jag ska bara våga mig dit.
 
Har stickat klart en halssnodd till åt dottern i det ljuvligt mjuka Alpaca Sport-garn jag fick i vår Skicka vidare-tråd. Tyvärr växte den lite på längden i tvätten så jag är lite osäker på om hon vill ha den. Vi får se. Annars får jag kanske prova att maskintvätta istället för handtvätta och se om den drar ihop sig lite - eller växer så att man kan snurra den två varv. Vi får kanske leka dragkamp här hemma..? Mönstret heter A Very Braidy Cowl och finns så klart på Ravelry. Väldigt stora, lösa flätor, lite knöligt med åtta maskor på stickan.
 
 
 
Nu stickar jag ett par vanliga, hederliga barnsockor efter ett av Garnstudios många mönster. Garnet tog jag ur den garn- och boksnurra som passerade mig för ett tag sedan. Inte riktigt mina färger, även om jag måste medge att man blir glad av dem, men det stod Astrid på dem, tyckte jag. Astrid är min lilla brors- och guddotter som nu då ska få ett par sockor i julklapp. Det kommer att bli garn över, jag hoppas att det ska räcka till ett par babissockor. En bekant till mig gör babypaket men har efterlyst sockor, jag tänkte att jag skulle överraska med ett par små gladsockor. Jag ska bara hinna i allt julpyssel.
 
 
Jag stickar mycket i tv-soffan, under övervakning av min röde kompis, Pysen...
 
 
Och i helgen kommer dottern hem. Gissa om vi ska kramas och mysa! Jag ser fram emot det så oerhört, för att inte tala om hur jag längtar till julen när alla ungar är samlade under samma tak. Mina föräldrar kommer också upp, det blir en riktig familjejul. Hoppas att vi får det vitt och fint och inte så isigt som det är nu. 
 
Fick iväg ett paket till ett julklappsbyte igår. Skickade med ett litet lavendelhjärta som jag virkat. Älskar doften av torkade lavendelblommor, hoppas att mottagaren också gör det. Fasligt pilligt att få i de små blommorna i hjärtat dock.
 
 
I bemärkelsesnurran kom ju pepparkakor med mjukost till, mjukost med smak av ädelost och granatäpple. Galet gott på pepparkakor, rekommenderas varmt! Granatäpplet bröt av med en friskhet mot ädelosten.
 
 
Försöker röja och städa en del här hemma, vi har varit dåliga på det under det senaste decenniet eller så. Jag bär kassvis med kläder, filmer mm till Röda korset, två kassar garn har jag också släpat dit. Jag har varit några varv på tippen och jag har krängt några grejer på Tradera. Jag har skickat en låda film till syskonbarnen och kört två kassar böcker till sonens skola. Och ändå syns det inte att något har försvunnit här hemma. Jösses, vad man kan samla på sig!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0