Blötsnö =(

Lika fint som vi hade det igår, lika charmlöst är det idag. Blötsnö och slask... Det är ett väder jag avskyr, bokstavligen. Skulle gärna sitta inne och sticka hela dagen men nu är jag överhopad med jobb så det är bara att bita i. Och som vanligt ångrar jag att jag nyttjat den stilla tiden så dåligt för nu lär det vara full rulle fram till jul. Suck... 
 
Just detta med den ojämna arbetsbelastningen, i kombination med att det är en smula osocialt att jobba ensam framför datorn, gör att jag bestämt mig för att försöka göra klart min lärarutbildning. Det är ytterst lite som fattas så det känns dumt att inte göra det. Att gå tillbaka och jobba heltid som civilingenjör känns inte så lockande i nuläget utan planen är att kunna jobba deltid som lärare, förhoppningsvis. Har anmält mitt intresse för att vikariera på dotterns gamla högstadieskola, en friskola där jag gillade personalen väldigt bra. Skulle vara kul att komma ut och jobba lite med ungar, jag trivs ju i deras sällskap. Det blir än mer tydligt när de egna flyttar ut, just nu är ju bara minstingen kvar hemma och det är fasligt tyst och stilla. Det blir väldigt enkelt att vara zupermorza då, nästan för lättsamt.
 
Ikväll spelar vårt basketlag bortamatch. Jag hoppas att det sänds på tv så att jag får en anledning att landa i tv-soffan med stickningen. Julklappar på stickorna nu, törs inte lägga ut något här eftersom det kan förstöra överraskningsmomentet. Så idag blir det ett inlägg helt utan bilder. 

Kommentarer
Postat av: Carol

Åh vad spännande ifall du gör slag i saken! Det behövs SÅ många zupermorzor i skolan så om du bara visste.. För att inte tala om sådana som också GILLAR att undervisa just ungar ;-) Bless you Marie!

2013-11-08 @ 19:33:44
Postat av: Carol

Åh vad spännande ifall du gör slag i saken! Det behövs SÅ många zupermorzor i skolan så om du bara visste.. För att inte tala om sådana som också GILLAR att undervisa just ungar ;-) Bless you Marie!

2013-11-08 @ 19:34:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0