Valparna har landat

I natt föddes då äntligen Mayas valpar. Tre hanar och en tik, alla trefärgade. Det blev en ganska långdragen historia, jag har ömsom suttit på sängen och stickat och ömsom suttit på golvet med Maya. Så här ser de ut, världens finaste valpar:
 
 
Två Milo-västar i bebisstorlek är klara. I natt har jag stickat på en tredje i lite större storlek, tänker mig att även äldre rumänska barn behöver kläder. Den västen har inte fastnat på bild och gör det kanske inte heller. Garnet är allt som inte är jag - akryl, rosa och med metallglitter. När dottern var yngre lovade jag att sticka en tröja till hennes hund och hon skulle få välja garn - och valde detta. Jag bedyrade att akryl inte var lämpligt till hund men hon var envis. Det blev ingen hundtröja, inte heller de sprialsockor som hon själv tänkte göra. Men kanske finns det någon liten tjej i Rumänien som också har en rosa glitterperiod och som kan bli glad över en sådan skapelse? Jag hoppas på det. Så här ser i alla fall bebisvästarna ut:
 

Kommentarer
Postat av: Carol

Så fina valpar, moder och Milosar!

2013-05-29 @ 22:29:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0