Stickar torgvantar

Fick ju garn i favoritbytet, bland annat Drops Alpaca i en mysig röd färg. Jag gillar verkligen Drops Alpaca, tycker att det är ett härligt garn för just torgvantar. Mönstret som följde med har dottern redan gett sig på (och mamman ska få ta över vid tillfälle eftersom det bara blev en som blev klar) så jag tänkte ta ett annat istället. Siktade först in mig på ett flerfärgat mönster, var lite sugen på mönsterstickning. Men så besinnade jag mig och började på Fishtail Wristwarmers istället. Har gjort klart den ena, så när som på tummen, och är på god väg på den andra. Ångrar dock att jag gjorde skaften så långa som mönstret sa, det blev oroväckande lite garn kvar så jag kapade lite på handen. Det hade varit bättre med det omvända, jag är ingen vän av vantar som går alltför långt upp på armen. Men det ser fasligt elegant ut, eller hur?
 
Ok, kanske inte på just den här dassiga bilden men som helhet, menar jag. Gillar annars strukturen på vantarna och mönstret är enkelt - om man inte har sysslat med bokföring dag och natt och är helt slut i huvudet för då gör man fel hela tiden. :(
 
Var på vårmässan igår. Inte mycket att hänga i julgranen egentligen. Men de trevliga tjejerna på Ostickat erbjöd 25 % på sina garner så det blev några inköp av sjalgarner, är lite sugen på att sticka något somrigt och skirt. Måste försöka behärska mig, jag har snart garn för en livstidsförbrukning. 
 
Idag lämnar garn- och boksnurran mig. Kul att välja ut böcker att skicka och garn till dessa! Det var en utmaning som verkligen tilltalade mig. Hoppas nu att nästa på tur blir lika nöjd som jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0