I mål!

Igår gick jag i mål med mitt mastodontjobb. Nu kan jag njuta av att vara ledig resten av maj om inget dyker upp, men det hoppas jag att det inte gör. Har man jobbat så galet intensivt en period, behöver man landa lite. Kroppen är så uppskruvad att det tar tid att ställa om, följdaktligen vaknade jag före 6 i morse och hade svårt att somna om. Nåja, nu kan jag ta det lugnt. Ska bara komma ikapp med städning och tvätt och fixa klart innan valparna kommer och jobba på hundutställning i helgen och... ;)
 
Om kvällarna har jag i alla fall varvat ner med lite stickning. Inget avancerat eller krävande, det klarar inte min stressade kaninhjärna av i sådana lägen. Det har blivit disktrasor. Tyvärr syns ju mönstren väldigt dåligt på mina urusla mobilbilder. Men jag har gjort tre stycken i mitt favoritmönster Chinese Waves. Jag gillar verkligen det slutliga resultatet, det blir så stadiga trasor. Garnet är Marks & Kattens Ecobomull.
 
 
Så igår kväll, när jag pustade ut i soffan efter att ha skickat in filerna, bestämde jag mig för att göra en trasa till innan jag lämnade diskrtaseträsket. Valet föll på mönstre "Flying Geese" som jag fick för mig skulle innehålla vridna maskor och lite pyssel när jag såg på bilden. Det gjorde det nu inte. Det var ett ruskigt snabbstickat och enkelt mönster, runt en timme tror jag det tog innan trasan var klar. Strukturen blev snygg ändå, det var mest besvikelsen över att det var så ruskigt enkelt som grumlade det hela lite. Och att min mobilbild blev urdålig... Samma garn som innan, förresten.
 
 
Jaja, istället bestämde jag mig nu för att ta i lite så det projekt som nu sitter på stickorna är en sjal, "Ethereal", i Cascade Alpaca Lace. Jag är ju ingen sjalmänniska egentligen men tänkte att jag skulle ändra på det och ville ha något tunt och luftigt till sommaren. Vi får väl se om jag ror iland det eller om jag tagit mig vatten över huvudet, det är ett väääldigt tunt garn.
 
Häromkvällen när hundarna och jag var ute på kvällsrundan snubblade vi nästan över en liten igelkott. Hundarna blev förstås nyfikna men gick motvilligt därifrån på mattes kommando. Kotten rullade ihop sig till en boll och gjorde märkliga ljud. Vilka fascinerande och underbara små djur det är!
 
 
Morris tyckte att den var liiite läskig men moffade kaxigt ett par gånger på betryggande avstånd. Han är en liten tuffing, den killen ;o) Mattes lill-hjärta!
 

Kommentarer
Postat av: Carol

Måste testa det där kinesiska mönstret! Det jag använde blev inte bra även om det var snyggt. Och det där att ha in olika färger var ju en bra idé ur tvättsynpunkt! :-) Ta-daa

Svar: De kinesiska vågorna är lite pillriga i början, det gäller att hålla koll på vilket varv man är för det avslöjas direkt om man gör fel. Men man får snart in knycken och då bara rullar det på. Testa!
Zupermorzan

2013-05-19 @ 14:35:46
Postat av: Carol

Och MEGAGRATTIS till att jobbet är i hamn!! Måste kännas underbart att kunna andas - och sova nu. OCH sticka... Men du verkar ha varit rätt aktiv trots bäverjobbet! Torgvantarna var ju ursnygga! Men att sticka en sjal i sytrådsgarn verkar vara en utmaning som heter duga för uthålligheten... Men snyggt ÄR det!

2013-05-19 @ 14:38:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0