Borde jobba...

...men hur kul är det på en söndag? Texten jag jobbar med handlar om hemelektronik, inte det mest inspirerande kanske heller, i alla fall inte en söndag. Tar en paus istället och kikar på stickmönster, är lite sugen på en skir sommarsjal och funderar på om Ethereal kanske kan vara något? Har köpt en mjuk och gosig härva Manos Lace i en underbar blå färg som skulle kunna passa. Fast så har jag ju Solveigs vantar som också lockar, även om det inte riktigt är vantväder längre. Svårt beslut, ska kanske göra klart torgvantarna först av allt. Och så behöver jag sticka disktrasor, nästan alla jag har gjort är gröna och jag inser att det inte är fel med lite blandade färger om det inte ska ta stopp i tvätten. Hmmm, vart ska man börja?
 
Det finns stunder, även om de inte är många, när jag bittert ångrar att jag upptäckte Ravelry. Jag får oändligt med inspiration och nya vänner den vägen men den mentala Att göra-listan sträcker sig bortom horisonten snart. Hur ska jag få tid??? Någon som känner igen sig?
 
Dottern har haft en höjdarhelg. Hon har jobbat på vårmässan hela helgen som någon sorts alltiallo vid köksscenen. Där har hon bland annat fått assistera mästerkocken Markus Aujalay och det är förstås stort i hennes värld, hon drömmer ju om att själv bli kock. Själv skulle jag få stora skälvan av att laga mat tillsammans med en stjärnkock (eller vilken kock som helst faktiskt), matlagning är inte alls min grej men för henne är det höjden av lycka. Dessutom verkar han vara en osedvanligt trevlig och jordnära kille även utanför rampljuset så hon är nöjd, mer än nöjd. Och inspirerad förstås, vilket kommer övriga familjen till gagn. Gissar på svamprisotto till middag idag. :)
 

Kommentarer
Postat av: Carol

Jag är SÅ imponerad över människor som faktiskt gillar att laga mat! Ja, som faktiskt tycker att det är det roligaste som finns... Hur blir man sådan?? Här är det sannerligen torrt på den fronten! Får nog göra en rabarberpaj för att det ska vara OK med korv o bröd till middag...
Du... alla sorters stickmönsterbloggar är en trafikfara! Alltså för den vanliga vardagstrafiken med allt annat som eg borde göras! Jag blir sittandes till sena, sena timmen trots att det är arbetsdag nästa dag.. Vaknar som en zombie men en massa nya utskrivna mönster. Det är inte bara min "stash" som väller över! Mönsterpärmarna bågnar.
KBT möjligen? Keep on knitting! :-)

Svar: Gillar inte heller matlagning, har ju tack och lov begåvats med en dotter som älskar det. Ibland faller äpplet väldigt långt... Jag har sagt att hon aldrig får flytta hemifrån. ;o)
Zupermorzan

2013-05-19 @ 14:33:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0