Ugglor i mössan

Nu har jag stickat sex ugglemössor i Drops Andes, börjar känna mig lite mätt men har några kvar än. Först fick brorsdottern en i födelsedagspresent, sedan varsin till de små kusinbarnen. När store sonen, snart 20, såg dem villa han ha en så då gjorde jag en till honom. 
 
 
När storebror ville ha en, följde plötsligt syskonen efter. Igår blev dotterns klar och däremellan hann jag göra en vit till sonens tjejkompis/flickvän (vi vet inte riktigt vad läget men tror på det senare, kanske).
 
 
Minstingen fick nyss en fiskmössa så han får vänta lite, jag känner att jag måste ta en paus från ugglorna nu för att inte ledsna alldeles.
 
Min man är den bästa som finns och mitt livs stora kärlek, snällast i världen och dessutom snygg att se på. Tycker jag. Han har bara ett fel, han klär inte i mössa. Genom åren har jag sett det som min uppgift att försöka hitta en mössa som han passar i (själv bryr han sig så klart inte). Nu gör jag ett nytt försök och stickar en till hans födelsedag i april. Mönstret heter Magnus' hat och finns på Ravelry som gratismönster. Jag stickar i Drops Nepal, ett garn som jag bara tycker mer och mer om. Fantastiskt trevligt att sticka i! Om man känner sig osäker på att sticka med flera färger är detta ett väldigt trevligt mönster att börja med, lagom långa partier med respektive färg så att man inte frestas att dra åt för hårt. Realtivt fort går det också tack vare garnets tjocklek, som ändå inte är sådan att man får ont i händerna. Rekommenderas!
 
 
Till sist får jag be om ursäkt för alla mer eller mindre taffliga mobilbilder på sistone. Jag HAR tagit bättre bilder med vanliga kameran men jag hittar inte sladden för att kunna föra över dem till datorn och ta in dem i photoshop. Det är en defekt jag lider av, detta att inte kunna lägga saker på sitt rätta ställe. Därför fick jag också leta en stund efter mobiltelefonen för att kunna använda den. Den låg i badrummet... 

Kommentarer
Postat av: Hannele

Mössan kommer att bli kanonsnygg, så fina färger. Hoppas att den passar!

Svar: Tack! Jag är nöjd med resultatet, få se om jag är lika nöjd när den så småningom landar på makens huvud. ;o)
Zupermorzan

2013-03-13 @ 09:29:24
URL: http://hannenkasityot.blogspot.se/
Postat av: marremorr

Mössan ser jättefin ut, bra tips!=0)

Svar: Tack snälla! Återstår att se hur den ser ut på... :o/
Zupermorzan

2013-03-13 @ 14:09:14
URL: http://mamsmumsomys.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0