Long time no see...

Min blogg har blivit förfärligt försummad på sistone. Inte för att det inte har hänt något, snarare för att det har hänt så mycket att jag inte riktigt hinner med att skriva. Men nu ska det bli några rader.
 
Är hundvakt åt valpköpare i några dagar. Vovven har haft det lite jobbigt med att hitta sin plats i flocken, det har varit en hel del rastlöshetspipande och därmed dålig nattsömn för mig. När väl det lugnade sig blev hon dålig i magen. :( Tror jag snittar fem timmars sömn per natt just nu i bästa fall, sådant sliter på kroppen. Nu närmar sig Parisresan med stormsteg, innan dess ska ett jobb vara klart, huset städat inför hus- och djurvaktens ankomst, listor med anvisningar skrivna, väskorna packade och så ska lilla Maya till Finland för att paras i morgon. Stressa, stressa, stressa men det är ju självförvållat. Tänker mig att jag sover gott på nattåget på torsdag...
 
Har stickat en cowl som jag är vansinnigt nöjd med. Mönstret heter Leaving Cowl och är otroligt välskrivet. Bilden nedan gör inte alls projektet rättvisa tyvärr, ibland tar mobilkameran sämre bilder än man önskar.
 
 
Jag stickar ju mestadels i tunna sockgarner. Men så har jag en del Novita 7 bröder liggande och tänkte att jag skulle testa att sticka ett par lite grövre sockor. Valet föll på mönstret Saltkråkan. Tyvärr har jag ingen bild på de egna sockorna än, de är i en svagt beigebrun nyans, ganska neutral färg med tanken att mönstret ska göra sockorna liksom. Hade tänkt lägga dem i presentlådan men de blir nog mina, jag kan behöva ett par grövre sockor. Också. 
 
Inför resan till Paris funderar jag på hur jag ska göra. Jag har hittills aldrig vågat ta med en stickning på flyget, tänk om man fastnar i säkerhetskontrollen och måste lämna ifrån sig alltihop!? Katastrof! Men nu funderar jag på om jag skulle kunna ta med mig ett tröjprojekt, stickat på rundsticka i stl 6 eller liknande. Det kan väl knappast klassas som ett vasst eller spetsigt föremål? Visserligen skulle jag kunna strypa någon med själva vajern men det kan jag ju i så fall göra med axelremmen till en handväska också. Och stickorna är i tjocklek som en penna och den går ju igenom. Vi får en del väntan på både Arlanda och i Köpenhamn på nerresan så jag har några timmar att slå ihjäl. Tror jag testar, det borde gå. 
 
I helgen var det deppigt. Vårt kära basketlag åkte ur slutspelet redan i kvartsfinalen mot Uppsala. Surt, surt. Det lade liksom lite sordin på hela familjen, vi är alla väldigt roade av att gå på basket. Att jag gick omkring i min slutspels-t-shirt hela matchdagen hjälpte inte heller... :( Nåväl, man får se det som att det sparade in några kronor till familjeekonomin och så får vi ta nya tag till hösten, då i ny arena.
 

Kommentarer
Postat av: Eva-Lotta Glader

Trevlig blogg! Jag brukar ha med knit pro rundstickor som är av trä på flyget. Det har alltid gått bra. Lycka till.

Svar: Tack för tipset! Jag har varit så rädd att måste dra ur stickorna och både förstöra stickningen OCH skiljas från stickorna men jag var lite crazy sist och det gick bra. :)
Zupermorzan

2013-04-12 @ 19:24:22
URL: http://gladerlivet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0