Färdig!

Det var ju så hon sa, Sigrid i Beppes godnattstund, och det vill jag också skrika nu. Äntligen är jag färdig med min Solution! Stickad i Drops Alpaca Silk, 3,5 nystan gick det åt med stickor 4. Och den blev STOR! Så stor att den inte fick plats på min pusselmatta så som jag hade lagt den. Helt misslyckad blockning så den ska jag göra om, men ni får i alla fall ett hum om hur den ser ut. Jag är nöjd. Riktigt nöjd faktiskt.
 
Lite tafflig mobilbild som vanligt numera. Mönster hittar ni här. Relativt lättstickad när man väl kommer överens med ett svenskt mönster (jag använde mig faktiskt av både det svenska och det engelska). Jag stickar ju hellre efter text än diagram men det gick inte riktigt här, jag fixade kant A men stöp på B+C och fick sticka baklänges ett par varv. Så jag rekommenderar nog att man följer diagrammet i alla fall och kanske också sätter en livlina i övergången mellan A +ch B+C (jag gjorde det). Massvis med markörer, en för varje upprepad rapport, gjorde allt tydligt. 
 
Det som drar ner omdömet lite för mig är alla fel som var i det första mönstret (jag var med i en KAL). När tredje uppdateringen kom så tappade jag sugen lite och visste inte riktigt vilken av alla mina utskrivna versioner som var rätt. Det gjorde att jag drog mig för att ge mig på mönsterdelen men när jag väl gjorde det var det inte särdeles svårt. Men jag är lite kinkig, ska jag sticka ett mönster så ska det vara klart och teststickat, jag vill inte stupa på fel som inte är mina egna. Nåväl, nu fungerade mönstret till sist och slutresultatet blev riktigt bra. Gillar ni lite större sjalar så är denna ett bra val. Och som vanligt ska den inte stanna hos mig utan bli en present till min lilla mamma som firar stor födelsedag kommande vecka.
 
Nu är det dags för lite fler ugglemössor. Sonens nya flickvän (vet inte om man får kalla henne för det än, själv säger han att de dejtar...) vill ha en och dottern vill också ha en. Tur att de är snabbstickade! Fast snart kan jag nog det mönstret utantill... ;)

Kommentarer
Postat av: marremorr

WOW! Den blev ljuvligt vacker!! Så härligt att få svepa in sig i!!=0)

Svar: Tack! Den är en present till min mamma på hennes stora födelsedag, jag hoppas innerligt att hon ska tycka om den. Annars får jag väl ta tillbaka den... ;o)
Zupermorzan

2013-03-11 @ 11:23:38
URL: http://mamsmumsomys.blogspot.se
Postat av: marremorr

Du, det är ingen risk att du behöver ta tillbaka den, jag lovar!!!=0)))

2013-03-13 @ 14:11:01
URL: http://mamsmumsomys.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0