Vantar, vantar, vantar och ett par sockor

Mina mönsterstickade vantar ligger vilande, jag ledsnade lite och vill göra något snabbt emellan. Det blev ett par torgvantar i månadens utmaning "underappreciated", dvs mönster som stickats av färre än 15 personer. Jag valde mönstret Mina. Ett lite trist men väldigt snabbstickat mönster men en fiffig lösning för tummen. De sitter väldigt bra på handen men jag tycker att flätorna är lite trista, de är väldigt lite flätor om ni förstår hur jag menar. Jag kan nog tänka mig att göra dem igen men då med min egen touch - mer flätor! Nedan lite taffliga mobilbilder:
 
 
 
Tanken med vantarna var att de skulle åka iväg som present i min kreativa utmaning och så blir det nog också. Jag hoppas mottagaren blir nöjd, de sitter som sagt väldigt bra på handen men kunde vara lite roligare i modellen.
 
Skulle göra ett par torgvantar till i min kreativa utmaning, tänkte jag, och valde ett ugglemönster. Ursprungsmodellen blev jättevid, nog för att jag har rätt små händer men de var så extremt vida så jag repade upp och gjorde om med fyra maskor mindre i upplägget. Bättre men inte bra, i alla fall inte som torgvantar. Så av torgvantarna bidde det tumvantar. Dess värre verkar jag ha glömt att fota dem så bildbevis får komma senare.
 
Nu är jag sugen på sockor igen. Dottern fick ju välja ett garn när vi var i Riga och önskade ett par sockor med flätor på. I månadens sockutmaning fanns en designer, Rose Hiver, och jag valde hennes mönster Katniss Socks. Ville göra ett enkelt mönster eftersom garnet i sig är mönstrat och så gillar jag sockor med elasticitet. Dottern verkar nöjd hittills.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Carol

Klart dottern blir nöjd med så fina sockor!
"Mer flätor åt folket" verkar vara din paroll ;-) Jag skulle nog kanske våga mej på det där ursprungliga mönstret jag. Får leta fram det. Nu ska jag åka och posta mitt Sticka & Skicka-paket. Det blev ju MYCKET billigare med Schenker eftersom jag stoppat i en massa fina nya 2nd handkläder!
Hej hopp!

Svar: Jag är larvigt förtjust i flätor, det ska medges. Fast det var lite välan mycket resår på de här sockorna, vet inte riktigt hur jag tänkte när jag valde dem.
Zupermorzan

2013-06-18 @ 14:23:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0