Ett fantastiskt paket!

Kommer ni ihåg att jag skrev om födelsedagsbytet på Ravelry, där jag blev grundlurad av en person som låtsades vara sjuk men i själva verket bara inte ville skicka något tillbaka? I alla fall så fick jag en "ängel" tilldelad mig och en ängel är precis vad hon är. Igår och i förrgår kom det paket och jag är alldeles mållös över innehållet. Titta bara!
 
Jätterara kort och lakrist som var försvinnande god...
 
Denna fanns i det ena paketet. Dottern har redan kastat lystna blickar på den.
 
Detta låg i det andra paketet.
 
Och så garnet, det alldeles, alldeles ljuvliga garnet som jag klappar och stryker på flera gånger om dagen.
 
En jättefin kasse fick jag också. Utöver allt på bilderna fick jag också två jättefina böcker om flerfärgsstickning och två tidskrifter med stickning och virkning. Gissa om jag är i sjunde himlen???
 
Har varit i Finland på totalt misslyckad parningsresa. Tänk er att åka 80 mil enkel väg bara för att landa hos en hanhund som inte kan para, trots att ägaren bedyrat motsatsen? Han var i så urusel kondition att det var rent skamligt. Ägaren hoppades att jag skulle gå med på insemination men jag backade ur, tog med mig tiken till hotellet och klev upp nästa morgon och åkte tillbaka hem igen. Hann med besök i både Tex och Hallpa Halli i Torneå (och i den senare var Novita-garnerna om möjligt ÄNNU billigare så nu har jag alldeles, alldeles för mycket sockgarn hemma) och så lite Ikea och Iittala modell blixtbesök. Alla som tror att man gör pengar på seriös hunduppfödning kanske nu inser att det är raka motsatsen, utöver att man betalar moms på valppriset får man lägga sådana här upplevelser också på utgiftskontot. Många pengar ut, inga pengar in. Surt sa räven.
 
Har stickat klart Katniss-sockorna. Nej, de var inte roliga, rekommenderas inte annat än om man är absolut nybörjare på detta med flätor och/eller engelska mönster. Då kan de nog vara ett väldigt bra projekt att ta sig an. Gillade inte riktigt garnet, Jawoll Lang Magic Dégradé, heller. Det har en tendens att vilja dela sig när man stickar och det gillar jag inte riktigt. Fascinerande det där med garn, det är inte alltid det dyra är det roligaste att hantera. Men färgerna är vackra. De får då representera juni månads sockor i min lilla sockutmaning med ett par per månad.
 
 
Har tusen projekt på g nu, nästan lite stressande. Fick veta att en god vän ska bli mormor. Hennes flickor har varit barnvakter till våra barn och vi har liksom följts åt i livet så det var en stor glädje också för mig och jag var genast tvungen att köpa garn och börja sticka babykofta. Ser det pyttelilla plagget växa fram, tittar på mina långa tonåringar och funderar över om de verkligen har varit så där små...
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Carol

Du milde såna änglapaket du fått! Härligt att det blev så otroligt mycket bättre när du blev snuvad av den första.. Men - hur kommer det sig att hon skickade såna mängder? Blir så fascinerad över dessa bytesklubbar, att man kan få så mycket. Är det inte dyrt? Och lite läskigt - för tänk om personen inte alls gillar det man köpt? Fast man ska kanske vara så precis i sina önskemål så det inte blir fel? Grattis till ljuvligheterna!

Svar: Vet inte varför jag fick så mycket, kände mig nästan skamsen så jag skickade en liten present tillbaka. Och jo, visst kan det vara dyrt men man kan ju välja när och var man är med. Jag ägnar mig åt lite stalkerverksamhet för att planera inköp, men ofta får man ange vad man gillar bäst. Överraskningsmomentet är det roliga, det och att få sådant som kanske inte finns här.
Zupermorzan

2013-07-15 @ 00:16:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0