Bemärkelsedagssnurra

I gruppen Svenska bytenhar vi en bemärkelsedagssnurra. Jag bestämde mig för att fira både födelsedag och namnsdag (idag!) och igår hämtade jag ut mitt namnsdagspaket från Lingonben. Ett helt underbart paket, visade det sig, så precis mitt i prick! 
 
Det innehöll citruste, jag älskar te med citrussmak och detta doftade ljuvligt. Så lakrits, finns det något godare? Och så en helsöt tesil som jag just precis samma dag spanat in på ICA Maxi och undrat vad det var. Nu har jag en! Och så en liten kaka som ger smak av England, jag älskar England och jag älskar Walkers.
 
 
Så garnet... Jag har köpt Kaunigarn till andra (lustigt nog ganska nyss) men varit för snål för att köpa till mig själv. Just precis det här garnet har jag spanat in läääänge, jag tycker att färgövergångarna är så underbara i de olika röda tonerna. Så gissa om jag blev glad när jag hittade ett nystan i paketet!
 
 
Eftersom vi normalt inte firar namnsdagar i det här huset kan jag lätt säga att detta var min bästa namnsdag på mycket, mycket länge. Tack snälla Lingonben!
 
På stickfronten är jag snart klar med en sjal som ska vara en present till en god vän. Är riktigt nöjd med mönster och resultat så här långt och garnet (Malabrigo sock) är ljuvligt att sticka i. Dessutom var det invigning av mina stickor Addi Lace - I'm in love! SÅ sköna att sticka med! KnitPro snurrar upp sig, garnet fastnar i skarven osv men med de här bara flöt det. Yes!
 
Imorgon fyller min äldste son 20 år. Kan någon människa begripa vart de åren har tagit vägen? Inte många likheter mellan det lilla knyte som låg bredvid mig på BB och den 189 cm långe, blonde kille som går omkring här i huset nu. Och om HAN är 20, hur gammal är då inte jag..?
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0