Vad göra med vantarna?

Fotbollsvantarna skulle vara en present till barnens kusin men är så långa att inte ens maken kan ha dem. Nu har han ganska smala fingrar och kanske inte världens största händer, men hans brorsbarn har knappast större. Har beslutat att skicka dem till Hjälpstickan i hopp om att det finns en behövande, fotbollsintresserad hemlös med större händer. Själva mönstret är ju snyggt.
Har gjort torgvantar till mig själv, blev så förtjust i dem jag gjorde till en vän före jul att jag gjort ett par till mig också. Det går åt en del vantar när man har hundar, kopplen nöter. Mönstret heter Green Thumb och är ett köpt mönster från Ravelry.

Det är lite småkallt här nu och jag är glad över de sockor som jag stickade ifjol. Men jag behöver fler! Nu har jag börjat på ett par Munira i ett engelskt sockgarn. Lite väl mönstrat och kanske inte direkt mina färger, dessutom äter det upp en hel del av mönstret. Men jag vill testa det och det är svårt med mönster till sådana garner så då får det bli så här.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0