Utan röst

Vaknade utan röst i morse. Inte kul för någon så pratglad som jag. Lite te o honung har hjälpt rösten tillbaka men jag ska försöka att inte prata så mycket. Hur nu det ska gå till. Kamerabatterierna var också sjuka, eller i allafall urladdade, så min vantfotografering frös inne. Hurra då för nya mobilen som fixar både foto o blogg! Ska försöka få in bilden här även om det blir ett eget inlägg. Är så gladöver att fotbollsvantarna är klara, ogillar mönstret o passformen, verkligen skumt o jagska aldrig göra om dem.Hoppas barnens kusin kan ha dem, utöver passformen är de rätt stora.
Annars har vi haft en baskethelg, såg LF slå Norrköping i fredags o Northland slå Mark igår. Store sonen har fått tillbaka suget o debuterade i Umeås div 2-lag som gav Skellefteå storstryk. Ser fram emot att han kommer t Luleå o spelar, då lär hela familjen vara på plats.
När vi kom hem var det sorg, sonens ena undulat låg död i buren. Tack och lov så får vi en ny från uppfödaren idag så att den kvarvarande slipper vara ensam. Men det är ju ingen Polly... Han är en sann djurvän, lille sonen.

Kommentarer
Postat av: Carol

Jag tycker fotbollsvantarna är helt otroligt fina! Vad är inte bra?? Och här har du ju verkligen stickat mönster med två färger!! Skönt att basketlaget skötte sig när du nu avstått sömn för deras skull.. OCh härligt att sonen spelar igen! Måste vara en stor glädje för en baskettokig zupermorza! Trevlig vecka

Svar: Inte mycket är bra med dem :( De är smala där handen är som bredast, breda vid fingrarna men framförallt otroligt långa! I den här familjen är vi begåvade med pianofingrar allihop så de passar ingen. Jag har bestämt mig för att skicka dem till Hjälpstickan, i hopp om att det ska finnas någon med större händer som kan ha dem. Det känns synd att kasta eller repa upp dem när jag nu har kämpat med dem. Och själva mönstret är ju snyggt.
Zupermorzan

2013-01-13 @ 17:13:16
Postat av: Carol

Så tråkigt.. Men är säker på att någon kommer bli VÄLDIGT glad för dessa konstverk!

Svar: Jag hoppas innerligt det. Här hemma värmer de ingen så jag hoppas att det kan värma någon annan.
Zupermorzan

2013-01-15 @ 21:01:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0