Förvirrad

Jag måste vara en av de mest förvirrade människor som finns. Igår upptäckte jag ännu ett paket i min julklapp från Britt-Marie. Det innehöll en jätterar grön projektpåse som ska invigas idag, i hopp om att familjen ska bli lite mer välvilligt inställda till mammans alla projekt. Tror de föredrar en påse framför spridda garnnystan...
 
Idag hämtade jag ut sockgarnssnurran. Som vanligt hade innehållet växt en smula, så nu ska jag klura lite på hur den ska omformas innan version 3.0 snurrar iväg. Men det är jättespännande att hämta ut den och se hur den har förändrats utefter vägen. Mycket garngodis fanns det i den, det finns risk för att en hel del blir utbytt. ;)
 
Jag fick också ett paket från en annan grupp i Ravelry (RAK - Tandom Act of Kindness, en helt underbar idé) som jag är med i med dagens post. Det innehöll underbara gröna garner. Sockgarnet har jag redan två nystan av i samma färg men jag gillar det verkligen så det var bara kul med ett nystan till. Kanske, kanske kan jag skiljas från något av dem framöver då, jag får fundera på den saken. Jag gillar ju grönt.
 
 
Har stickat ett par torgvantar, ett av månadens mönster i den här gruppen. Riktigt trist mönster dock, enda trösten är väl att de var snabbstickade och att de sitter väldigt bra på handen tack vare resåren. Men i övrigt var de ingen höjdare. Har inte fäst trådarna än så någon bild finns inte. Kanske kommer det en, om jag ids fota dem. De är verkligen inte mycket att se.
 
Nu stickar jag på ännu ett par av Green thumb. Det mönstret gillar jag desto mer, också det enkelt men så läckert med bladet vid tummen. Rekommenderas! Resår här med så de sitter som gjutna. ;o)
 
Funderar också på månadens sockor och tror kanske, kanske att det ska bli ett par ringblommesockor till sist i alla fall. Garnet är inköpt sedan länge, kanske är det läge att sticka dem nu. Fast jag måste väl göra klart de eländiga fotbollsvantarna först också, kanske..?
 
Till sist vill jag slå ett slag för månadens byte i den svenska bytesgruppen. Temat för månaden är välgörenhet, något som tyvärr inte verkar slå så där väldigt men jag hoppas att det ska ramla in anmälningar innan tiden har gått ut. Välkommen in om du vill vara med, vi har en väldigt trevlig stämning i gruppen och utbyter en hel del idéer med varandra. Jag tankar massor med inspiration från gruppens medlemmar och skulle inte vilja vara utan den. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0