Datortrubbel

Får man gnälla lite? Jag gör det fast mina bekymmer är av ren i-landskaraktär. Jag har fått en ny dator med nya program installerade. Och - jag är alldeles vilse! Hittar inget, känner inte igen något och allt tar så mycket längre tid än förut. Mitt nya jobbprogram ser inte alls ut som mitt gamla, jag förstår inte hur jag ska öppna filer eller spara eller någonting. Och jag förbannar mig själv för att jag inte sparkat igång datorbytet tidigare och hunnit vänja mig vid programmet. Nu sitter jag här med ett program jag inte begriper och ska översätta närmare 30 000 ord på tio dagar. Yippee... not. Jag känner mig hopplöst teknikfientlig men jag kan inte låta bli att fundera över poängen med att allt alltid ska förändras och "utvecklas". Wordprogammet var väl bra som det var? För att inte tala då om mitt gamla översättningsprogram... Nu är det inte ens installerat på den nya datorn, det blev lite som att ta avsked av en kär gammal vän. Få se om det nya programmet blir någon vän överhuvudtaget...
 
Söta nyheter är att vår ena lilla unghöna bestämt sig för att hon ska ruva fram kycklingar. Nu!!! Det finns inte plats i hönshuset och termometern visar -13 så allt känns ju galet i det beslutet. Jag känner mig hård och elak var gång jag går ut och obönhörligen tar hennes ägg, trots att hon morrar och försöker verka jättefarlig där hon ligger uppburrad. Lilla skruttan! Min favorithöna dessutom, normalt sitter hon nästan på mig när jag är därute och fixar, hon är en riktig knähöna. Men nu vill hon bli mamma, knasfian. Till våren ska minstingen och jag bygga färdigt tillbyggnaden och sedan kan hon få bli mamma. Men inte nu, fantomen är hård mot de hårda.
 
Jag gnäller lite till när jag ändå är igång. Jag gnäller på min förkylning också som inte vill släppa. Hosta så fort jag rör på mig och så denna snuva. Blä. Men det kunde så klart vara värre, det är bara jag som är less. Jag vill vara pigg, inte trött.
 
Har stickat klart mina raggisar och ska försöka få iväg brevet till Hjälpstickan till veckan. Nu stickar jag på ett par sockor till, till mig eller till någon annan, vad vet jag. Bild kommer men inte idag. Nu ska jag jobba, med programmet jag inte förstår mig på...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0