Bytespaket och annat

Det har ju snurrat in en del bytespaket under veckan, jag har glömt att visa det. Vantsnurran kom faktiskt redan förra veckan och lämnade mig igår (eller var det i förrgår?). Jag behöll ett ljuvligt mjukt garn i kamel, två karamellrosa bonusnystan, en kort kabel och stickspetsar. 
 
 
Så kom sjalsnurran tillbaka hem till mig och har därmed gått i mål, eftersom den också startade hos mig. Den såg ut så här när den kom:
 
Underbara garner med matchande mönster, verkligen riktiga karameller! Fsat sjutton vet om allt blir sjalar, det julgröna Admiralgarnet ligger i alla fall illa till för att bli sockor istället. Underbar grön färg! Älskar ju Nordlys garner också och den lila färgen på Kid-Silk var härlig. Färgen på Elegant var kanske inte riktigt min men säkert någon annans, det kan bli en bra present. Mysigt!
 
En massa spännande smågodis kom det också. Boken hade jag tyvärr redan läst på engelska, en riktigt mysig bok, men dottern tog över denna istället tillsammans med strössel och läppglans. Handkräm behövs verkligen, jag är en riktig torris vintertid och smörjer mig jämt. Postitlappar och stickmarkörer kan man heller inte få för många av och det lilla stickade hjärtat ska jag ha i mitt arbetsrum när jag flyttar in (det borde inte vara så långt borta nu, maken pillrar med bredbandet). Kul att få tillbaka ett byte och konstatera hur det förändrats utefter vägen. Det senaste bytet som startade här tog jag foto på, just för att kunna följa förändringen. Och just det, det är i gruppen Svenska byten på Ravelry som vi håller till. 
 
Min mössa använder jag flitigt nu. Blockade den över en tallrik, läste att andra gjort så på Ravelry och det fungerade ju bra. Bilderna jag tog på den blev däremot mindre bra... Tog en uppifrån som skulle visa hur bladen liksom bildar en formation. Men den bilden blev en suddig blå röra. Den enda bild som jag fick till skärpan på var en tråkig bild på en ihopvikt mössa. Ni får hålla till godo med den.
 
 
Avslutningsvis har jag köpt garn via nätet från en underbar butik i London, nämligen Loop. De hade rea på Malabrigo sock och då kunde jag inte motstå att köpa hem lite. Idag kom det - med rek! Utlandet måste ha andra portokostnader än vad vi har i Sverige! Men visst är garnet ljuvligt? Ravelry red och Tiziano Red heter färgerna. Och nu, nu SKA jag inte köpa garn på väldigt, väldigt länge! Inte förrän vi åker till Riga i slutet av februari, då ska jag försöka handla lite. Tror jag...
 

Kommentarer
Postat av: Carol

Jul igen?! =-) Vad är dessa bytespaket du startar/ är med i?

Svar: Enklast är nog att du går in på den bifogade länken i inlägget och läser mer. Där hittar du själva gruppen, en bytesgrupp för garnbytesentusiaster i Sverige.
Zupermorzan

2013-02-02 @ 16:00:43
Postat av: Carol

Läste på en bok o garnsnurra. Får man alltså ta det man vill och lägga i annat + skicka vidare? det där med bytesvänner förstår jag. Men det verkar som allt är så exklusivt och MYCKET grejor man ska lägga i? Är det olika olika ggr eller trissas det upp vartefter? Kul med paket dock! :-)

Svar: Nej, nej, innehållet är mest rikligt för att alla ska kunna hitta något som man vill ha. Man tar ut det man vill ha och ersätter med annat av motsvarande värde. Dvs tar man en bok och garn ur boksnurran (bok och garn är matchat där, tror jag) så ersätter man med annan bok med tillhörande garn. Tanken är dels att glädja varandra med små paket och dels att ge inspiration, vi skickar ju ofta med gratismönster som vi har tänkt till garnet. Man måste inte alls göra det men man får en idé. Man väljer själv vilka byten och snurror man vill vara med i. I bytena finns det oftast en summa satt och i snurrorna tar man som sagt det man vill ha. Tanken med snurrorna är väl att man ska få en trevlig överraskning och kanske lite garn som man inte har träffat på förut. Har du förresten sett RAK-grupperna på Ravelry? Den tanken älskar jag, Random Act of Kindness. Tänk om vi alla ägnade oss åt lite slumpmässig vänlighet utan att begära något tillbaka... Vilket får mig att tänka på husets minsting som idag stoppade 21 kr i en insamlingsbössa till Världens barn (en tiondel av månadspengen!) och önskar sig gåvor till Unicef i födelsedagspresent. Jag blir alldeles varm i hjärtat av det, min lille gullunge.
Zupermorzan

2013-02-03 @ 17:34:18
Postat av: Carol

Åh så underbart av sonen!! Hur ljuvligt som helst! Vem har inspiretat..? Du måste ha en stor del av det så mkt som du "stickar och skickar"! Ska verkligen kolla upp RAK! Sedan behöver jag HJÄLP med att lägga upp bilder på Ravelry.. Men det tar vi i ett mail tror jag. Lycka till med nya datorn :-§

Svar: Alla tre barnen har alltid varit väldigt medkännande, så någonstans måste jag ha gjort rätt. Minns när storebror var liten och bestämde sig för att han skulle bli stadsminister när han blev stor, för då skulle han bygga "fullgubbehem" så att alla hade någonstans att bo. Jag mailar dig lite senare om Ravelry och bilder. Nu åter mot sängen... :(
Zupermorzan

2013-02-04 @ 21:42:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0