Urusel karaktär

Vi har ett julklappsbyte i gruppen Svenska byten. Jag är ju känd i familjen för att inte kunna hålla saker hemligt och ha en rätt urusel karaktär rent allmänt när det gäller att inte öppna paket. Men jag tycker att jag har gjort stora framsteg. Tills nu... Ett riktigt bottennapp faktiskt. Jag skyller på att maken är bortrest hela veckan och jag behövde muntras upp lite och... Ett helt underbart paket fick jag i alla fall från haxansurtant (Ravelry-alias, om någon undrar), så mitt i prick. 
 
 
De underbara fusksockskaften med hundar på som man har så att de sticker upp ovanför kängorna. Så snygga! Passar ju perfekt till en hundidiot som mig.
 
Garnet förtjänar också en egen bild, underbart mjukt, handspunnet garn i ljuvliga färger. Perfekt för en anglofil som mig är också filmen och boken. Och Bräck, länge sedan vi åt det. Eller ja, fram till igår kväll var det länge sedan...
 
Glada nyheter på hemmafronten är att hönornas semester äntligen är över. Så skönt att slippa köpa ägg! De är så erbarmligt trista, de där köpesäggen, med samma form och färg. Tacka vet jag mina egna! Nedan syns gårdagens lilla skörd, ett grönt och ett brunt.
 
 
Dagens kalenderpaket bjöd på två tepåsar, lite KoolAid och så en mystisk liten ring som jag anar att man ska ha när man stickar men jag är alls inte säker. Alla tips på hur man anvädner den är välkomna!
 
 
Gjorde klar en babysocka till igår. Ska göra klart paret, sedan blir det nog en paus för lite mer julklappar. Nästa sändning ska ändå inte gå iväg förrän i januari så jag hinner.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Carol

Haha! Men du behövde muntras upp så det gjorde säkert inget.. ;-) Underbara saker! Ringe verkar vara en garnsträckare, säkert bra ifall man stickar med sticksigt/reflexgarn/silvertråd som annars kan skinnflå frökenfingrar. Skoj grej! Här är det nu snöstorm och jag är SÅ glad att jag handlade tidigare idag så att jag slipper ge mej ut förrän på måndag.. BAKhelg väntas!

2013-12-05 @ 23:49:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0