Tredje december

Idag är det den tredje december. Jag är ledig idag som det verkar och tänkte ta ett nytt tag med städning och röjande här hemma. Julen närmar sig med stormsteg...
 
Dagens lilla kalenderpaket innehöll en tomtefigur, gissar på ett får (avsändaren finns i Norge) och några små rara knappar. Tack snälla!
 
 
Igår tog jag en vända på sta'n med mina två fläckiga kompisar medan yngste sonen tränade badminton. Otroligt mysigt med all julbelysning! De båda fläckiga var ivriga att komma iväg, i deras värld var alla människor där för att hälsa på dem och matte hade fullt sjå med att övertyga dem om motsatsen. Jag tror att vi behöver ta fler sådana här svängar, helt klart.
 
 
Stadsparken i Luleå är så fin och än bättre blir den när isdjuret kommer på plats.
 
 På stickorna just nu finns ett pyttelitet par sockor. En bekant till mig är pastor och färdigställer just nu en massa små babypaket till Syrien och har bett om hjälp med dessa på Facebook. Jag tillhör på intet sätt hennes eller någon annan församling, ateist som jag är, men jag tycker att insatsen är behjärtansvärd och tänkte bidra med ett par små sockor. Använder mig av det här mönstret som jag tycker är enkelt och smidigt. Ska leta i gömmorna om jag inte har någon liten body också som jag kan skicka med. Hörde just på tv-nyheterna om problemen att få fram hjälpsändningarna. Hemskt hur man kan förstöra sitt eget land...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0