Första advent

Idag är det första advent. Dottern är fortsatt i Stockholm, pappan är där och hälsar på eftersom han ska hålla kurs där imorgon. Alltså bara minstingen och jag hemma. Vi hade adventsmys framför tv:n och såg på julkalendern. Inte så dum, tyckte jag, men sonen tyckte att den var lite rörig. Frågan är ju vad de allra minsta tycker, om de hänger med på att holmen är Stockholm och på att det växlar mellan dåtid och fiktiv nutid. Nåväl, vi hade i alla fall en mysig morgon.
 
 
Jag har ju i år en alldeles egen paketkalender från ett byte i en grupp på Ravelry. Kände mig minst sagt förstummad när jag öppnade paket nummer ett... 
 
 
Kalenderns enda regel är att den ska innehålla garn till minst ett projekt, stort eller litet. Det här var ett mysigt garn i ljusgrå toner och så två påsar KoolAid. Jag blev sugen på att färga lite igen, tror det får bli ett mellandagsprojekt.
 
Har stickat en mössa till svärmor och gör nu en till brorsdottern. Bilder kommer senare. =)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0