I London

Så har dottern och jag varit i London ett par dagar. Idag är sista dagen innan vi åker vidare till mina föräldrar och därefter hem till Luleå igen.

London har bjudit på strålande väder, varmt och soligt hela tiden. Vi har shoppat en hel massa, mest kläder. Jag är ju inte så road av det annars men när det är så här pass billigt kan man lika gärna passa på. Nu gäller det bara att allt ryms i väskan...

Lite sightseeing har det också blivit. Vi har besökt marknaden på Portobello road och igår cyklade vi lite i Notting Hill. Jättemysigt område.



Garn har jag förstås också köpt. Vi började med Loop. Det måste vara Londons mest hajpade garnbutik. Visst, jättemånga fina garner men också riktigt svindyra, jättelitet sortiment och - inget brittiskt! Danskt, amerikanskt, japanskt... Jag gick ut tomhänt men tog ett foto på affären.


Nästa stopp blev I Knit London. Underbar affär med en rar liten tant och massor med garn, även brittiskt och en hel del egenfärgat. Här slank det med lite grann hem.

Sista stoppet blev varuhuset John Lewis. Hade hoppats hitta silkesgarn från Louisa Hatding men tyvärr inte. Däremot hade de ett väldigt stort sortiment av garn från Rowan och Debbie Bliss så det blev några nystan här med.

Gårdagens höjdare var annars lunchen på Jamie's Italian. Så gott! Inte alls dyrt heller, rekommenderas varmt.








Kommentarer
Postat av: Carol

Härliga bilder och man blir riktigt sugen på ett eget besök snart..

Svar: Man kan aldrig få för mycket av London!
Zupermorzan

2013-08-05 @ 22:29:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0