En sagolik helg

Vi har haft en underbar helg på tu man hand, dottern och jag. Konsert med Sarah Dawn Finer på fredagskvällen och den var magisk. Gå och hör henne om ni får chansen, det är värt varenda spänn. Sådan värme, sådan nakenhet och så personligt. Dessutom måste hon ha en av Sveriges absolut bästa röster. Underbart är bara förnamnet!
 
Filmmys hann vi också med, tre filmer hyrde vi oss. Min favorit var nog "Bröllop i Italien" i regi av Susanne Bier. En film för oss i medelåldern kanske, även om dottern också gillade den. Mamman gillar ju Pierce Brosnan... ;o)
 
Hämtsushi på lördagen, sagolikt gott. Jag gillar verkligen sushi! Dottern bjöd på nybakta frallor till frukost för att fira mammans födelsedag. Dagen innan hade det också ramlat in lite paket, tack alla underbara människor!
 
I gruppen Svenska byten på Ravelry har vi en bemärkelsedagssnurra. Detta ljuvliga paket kom från Sammanfaller, tusen tusen tack! Beklagar den dåliga bildkvaliteten, ibland får mobilen inte till det.
 
Det här kom som en överraskning, en RAK från Kapris. Tack snälla! Ni kan ju ana att Stina och jag har moffat i oss lakrits hela helgen, eftersom det fanns i båda paketen... ;o)
 
Har stickat färdigt mina rosa sockor. Mönstret finns på Ravelry, är gratis och heter Trails of Life. Jag gillade det, även om jag gjorde några småfel. Men de berodde nog mest på trötthet och dålig koncentration. Överlag tycker jag bäst om sådana här sockor där ovandelen liksom blir elastisk, de sitter så bra på foten. Garnet är Novita Nalle.
 
 
Nu iväg på mammografi eller hur man gör runda saker platta. Inte konstigt om tuttarna tappar spänsten med åren när man ska mosa ihop dem så där varannat år... ;o)
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Så underbara sockarna blev! Fint mönster och superhärlig färg!=0)

2013-04-30 @ 10:27:47
Postat av: marremorr

Hoppsan! Gjorde mig visst till oigenkänlighet! Förra inlägget var ju från lilla mig! Hi hi! Ha en bra dag!

Svar: Haha, du kanske ville uppträda under pseudonym!? ;) Kul att du kikar in!
Zupermorzan

2013-04-30 @ 10:29:41
URL: http://mamsmumsomys.blogspot.se
Postat av: Carol

Vilken härlig helg ni hade! Har ju haft internettorka här så har inte följt några bloggar på ett tag, men såg på fb att konserten var kanon! Gillar henne verkligen då man sett henne på TV. Kanske kan det bli en konsert också? Underbara sockor! Skrev ett litet inlägg om dem men ser inte att det dykt upp.

2013-05-19 @ 14:25:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0