Torgvantar klara!

Så här blev de när de blev klara, torgvantarna:
 
 
Sitter som en smäck på mina hyfsat små händer. Inbillar mig att de blir välan trånga om man har större eller grövre händer, mina är ganska små och smala (med krokiga lillfingrar, noterar jag när jag ser bilden). Men på mina händer sitter de alldeles perfekt, ingen löst sladdrande som det så lätt vill bli. Me like!
 
Sjalen jag skrev om i förra inlägget stannar här. Den vill liksom inte flytta, hälsar den...
 
Igår flyttade kycklingarna hemifrån på allvar, dvs igår gick de in i hönshuset för egen maskin när det blev kväll. Yippee! De är nog så tama och tillgivna, det här lilla gänget, vill helst vara runt mina fötter och på mig mest hela tiden. Så fort de hör min röst så står de vid grinden till hönsgården och studsar. Men kanske börjar det så sakteliga gå upp för dem att det är hönor de ska bli när de blir stora...
 
Nu är det disktraseläge igen, ska försöka producera några innan sonen kommer. Vet inte om jag ids fota dem dock, vi får se.

Kommentarer
Postat av: Hanne

Oj så flitig du är med stickorna. Virkad resår låter väldigt mysko i mina öron, nu är jag ingen större virkstjärna men för mig har virkining alltid varit oelastiskt, fast det kanske beror på att jag i stort sett bara stickat små fåniga dukar i bomullsgarn (början på 80-talet, antar att du var med på den tiden oxå...)

Svar: Virkad resår lät mysko i mina öron också (och ja visst har jag virkat massvis med små runda dukar i alla möjliga storlekar!) men var faktiskt både enkelt och riktigt bra. Halvstolpar i bakre maskbågen och när mudden är tillräckligt lång för att gå runt (28 v hade jag) så virkar man ihop med smygmaskor. Busenkelt och fort gick det också!
Zupermorzan

2012-09-06 @ 10:24:45
URL: http://hannenkasityot.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0