Massvis med bilder!

Äntligen fick jag fram kameran och tog lite bilder på avslutade och pågående projekt! Soligt och fint ute, då borde inte ens den här fotografen kunna misslyckas. Eller..?
 
Den turkosa lilla jackan har fått knappar i matchande färg. De syns inte så jättebra på bilden men jag är supernöjd med dem. Pärlemorknappar från Garn och textilhuset i Arvidsjaur. Känns bra att handla norrbottniskt även om det var via internet.
 
Har gjort en grön och en turkos disktrasa (den senare åkte dock med sonen till Umeå innan den kom med på bild) i mönstret Triangles. Plättlätt och trevligt resultat. Garnet är Paris, det turkosa var överblivet från koftan ovan.
 
 
Av garnet jag fick i virkbytet på FB bidde det en ugglekrage. Inte lätt att fota sig själv så bilden blev inte den bästa. Garnet är Naturgarn Soft från Gjestal. MEN - jag saknar knappar/pärlor till ögon!!! Förslag på var jag kan hitta något som passar emottages tacksamt.
 
 
Jag har helt snöat in på de virkade torgvantarna. Mönstret (ett köpmönster, för omväxlings skull) omfattar fyra modeller, jag har lärt mig en utantill och har malt på med den nu. Tycker i och för sig att den är snygg men tänker mig att jag måste byta för att inte fastna alldeles i ett hjulspår. De blå på den suddiga bilden har en underbar färg och ska bli present till en vän. De grå ska bli julklapp till en av mina två kusiner. Båda är gjorda i Drops Alpaca.
Just nu har jag två projekt igång samtidigt. Dels en disktrasa i mönstret Chinese Waves som jag gillar skarpt, resultatet blir väldigt stadigt på något vis. Och dels en liten mössa som ska bi julklapp till ett kusinbarn. Den senare stickar jag i ullgarn från Novita. Har inte bestämt om jag ska göra den en- eller flerfärgad, hade tänkt mig det senare men vet inte om jag får ihop det med mönstret utan att behöva fästa femtielva trådar.
 
Idag gjorde dottern Ägg Benedicte till lunch. Hon är otroligt duktig, men så vill hon bli kock också. Kan avslöja att det var vansinnigt gott. Hemgjord Hollandaisesås också, så klart. Och nej, hon brås inte på sin mor...
 
 
Var tvungen att ta ett kort på mina fyrbenta pojkar också där de låg och myste tillsammans på köksgolvet. Annars är de billiga mest varje dag nu, Melvin för att han är så pissjobbig med Mayas löp och Morris för att han är allmänt tjafsig och lite testande nu. Idag hann han med att både rulla sig i en död groda och vara rymmarkung inom loppet av tjugo minuter. Men på bilden är han nybadad, sömnig och alldeles underbar.
 
 
Håller på att tapetsera om utflyttade sonens rum. Eller, gör underarbete och undrar om jag någonsin ska komma till själva tapetseringen... Allt det märkblå han valde för tolv år sedan och vägrat byta ut ska bort och ersättas med vitt, jag ska äntligen få ett eget arbetsrum och det ska vara ljust!
 
Så här såg det ut innan.
 
När vi flyttade in i huset var det de här tapeterna som satt uppe - och som jag nu tar fram i dagen igen innan jag tapetserar över dem på nytt. Jag tycker fortfarande att de är lite rara men var gång jag säger det så tittar barnen konstigt på mig. Uppenbarligen är jag ensam om att gilla dem.
 
Upptäckte att det fanns en tapet under de småblommiga också. Den är jag glad att de tapetserade över, huvva så tråkig och ful!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Hannelejo

Fick en liten nostalgikick när jag såg tapeten... det var den vi skulle ha i sovrummet nmen när vi slutligen kommit så långt i renoveringsbestyren att det var dags att köpa tapet så hade den utgått...

Disktrasan såpg intressant ut, den får nog hamna i min allt för långa att-göra-lista....

2012-09-17 @ 09:40:16
URL: http://www.hannenkasityot.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0