Inte riktigt min dag idag

Vissa dagar borde man kanske ha legat kvar i sängen... Idag är en sådan dag. Drämde ena tån i en kofot på morgonen när jag gick in i sonens gamla rum för att hämta ett garnnystan. Blodvite uppstod förstås och ont som sjutton gjorde det. En timme senare lyckades jag dunka huvudet i hörnet på taket till hönshuset när jag skulle släppa ut hönsen. De bor i barnens gamla lekstuga så takhöjden är ganska låg (det är alltså inte jag som är lång!). Liksom skrapade och smällde i på samma gång, allt för att se till att få ett stort, rött och blödande sår precis vid näsroten samt en bultande huvudvärk för resten av dagen. Yes box, detta är verkligen min dag!
 
Huvudvärken blir inte mindre av att slänga in fem hundar och en katt i bilen för att åka och vaccinera dem. Visserligen tog jag in dem i omgångar men det kräver ändå sin man, eller kvinna i det här fallet, att hålla ordning på dem. Att det kan vara så uppspelt och skoj att åka iväg för att bli stucken!!!
 
Jag har en tendens att snöa in på saker, har jag märkt. Har stickat tre disktrasor i mönstret Chinese Waves och skulle nog ha gjort ännu fler om inte julstressen börjat koppla greppet om mig. Lustigt nog lyckades kameran få till två av färgerna men inte den tredje, den övre ska vara smaragdgrön och inte turkos. Det olivgröna garnet räckte inte riktigt utan det fick bli en mörkare rand på ena trasan men det gör mig inget, tycker nästan att det blev lite snyggt. Alla tre stickade i Drops Paris. Jag är tokförtjust i mönstret, trasorna är väldigt stabila på något sätt.
 
 
Har påbörjat och är snart klar med en väpnarhuva till ena kusinbarnet. Hade tänkt göra två, en till varje minsting, men har tänkt om. Maken till trist mönster får man leta efter, resårstickning en masse! Inte riktigt min grej så jag nöjer mig med en. Stickar den i rosa Wool från Novita, har fått räkna om mönstret lite eftersom det garnet är lite grövre än Drops Alpaca som mönstret är gjort för. Nu tror jag kanske inte att det spelar så himla stor roll eftersom den lär vara väldigt elastisk och anpassningsbar men i alla fall, vill ju inte ge bort något som är helt galet. Tror att modellen som sådan är väldigt praktisk för en liten knatte men definitivt inte kul att sticka. Det blir en, inte två.
 
 
Igår fick jag för mig att jag skulle testa att färga med Kool Aid. Eftersom tålamod inte är min grej, beställde jag raskt hem lite färg och åkte till gårdsbutiken i grannbyn för att införskaffa lite garn. Nu väntar jag otåligt på att färgen ska komma men antar att jag får vänta ett tag eftersom den ska skickas från USA. :/
 
Klurar och klurar på bytet Vintervärme. Har lite olika idéer beroende på vem som blir "min" bytesvän. Älskar just detta klurande, att försöka få ihop ett paket som gör en annan människa glad. Tror nästan att den behållningen är större än att få de egna paketen, även om det så klart också är skoj. Har förresten skickat iväg ett litet RAK-paket idag, det var ett par månader sedan sist. Det är kul med överraskningar, både att ge och att få!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0