Stickar baklänges igen - och igen...

Fick för mig att göra ett par vantar till dottern i julklapp men kan konstatera att det inte riktigt går min väg. Först valde jag färger som inte blev snygga ihop, blått Drops Delight och vitt Drops Fabel. Det såg ut som om jag försökte sticka den finska flaggan, så då repade jag upp. Körde marinblå bottenfärg istället men den åt upp Delight-garnet. Tredje gången valde jag en annan färgkombination på Delight och då blev det bra. Jag stickade på, hann 30 mönstervarv innan jag insåg att jag bara gjort tumkil på ena sidan... Så i morse repade jag upp igen. Nu är det väl själva den om jag inte ska få till det! Det var en mindre evighet sedan jag stickade vantar med tumkil och ännu längre sedan de var flerfärgade. Att sticka med två färger är inte alls min grej men ibland måste man utmana sig själv för att utvecklas. Så här ser i alla fall själva mudden ut, den har jag inte behövt repa upp. Än... ;o)
 
Inser att jag kommer att behöva ha flera parallella projekt den här månaden om jag ska överleva de här vantarna - och dessutom göra en till när (om) den första är (blir) klar...
 
Sjalen som svärmor ska få i julklapp är ju klar och jag blev SÅ nöjd med den! Så underbart skir i sin vintervita färg!
 
 
 
 
Har också hunnit sticka en halskrage till yngsta brorsdottern. Gillar mönstret, Unikko.
 
 
Har också påbörjat mitt lilla julklappsprojekt i bytesgruppens julklappsbyte men törs inte skriva här vad jag gör, om utifall att. Kan i alla fall avslöja att det blir något virkat och att jag hoppas att det ska lyckas bättre än vantarna...
 
Vill också påminna om min lilla utlottning. Inser att inte så många hittar hit men hoppas att någon ska göra det så att garnet får en ny ägare.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Färgkombinationen är läcker på vantarna!

Vilken tur att jag helgarderat Julpysslet till dig mtp på flerfärgsstickningen ;)

Svar: Haha, nu blev jag nyfiken! Har fått lite bättre schvung på flerfärgsstickningen nu, första vanten är snart klar (om man bortser från tummen då). :)
Zupermorzan

2012-11-22 @ 23:14:26
URL: http://www.johannasskapandehander.se
Postat av: marremorr

Åh! En så fin sjal och halsvärmare! Vantarna ser också ut att bli fina. Fortsätt att kämpa på! Snart är du färdig!=0)

Svar: Tack! Jo, nu har jag fått upp lite mer fart och är snart klar med första vanten.
Zupermorzan

2012-11-24 @ 09:24:08
URL: http://mamsmumsomys.blogspot.se
Postat av: Carol

Jättefin början(...) på vantarna!! Blir toppenläckert! Och sjalen... Varför är jag inte släkt med dej?? :-) Du är fantastisk!!

Svar: Nja, inte så fantastisk men kanske lite envis? ;o)
Zupermorzan

2012-11-25 @ 22:26:59
Postat av: Carol

Envishet är oxå en dygd! Du måste snart sätta ut en bild på ert kök! Nyfiken på resultatet!!

2012-11-26 @ 21:56:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0