Sjalstickning

Har börjat sticka på en sjal, 30 Diamonds Shawl, och är så här långt lite besviken på mönstret. Det var väldigt mycket rätstickning, nästan 100 varv. Lite besviken på mitt val av garn också så här i efterhand, stickar den i vitt och det blir väldigt - vitt. Ett mönstrat/melerat garn hade gett den mer liv. Det hade kanske inte skadat att läsa mönstret lite mer noga innan och inte bara kolla som hastigast på lite bilder på Ravelry... Men nu har jag i alla fall kommit till bården och förhoppningsvis kommer den att lyfta hela sjalen och få mig att helt ändra uppfattning om min vintervita skapelse. Normalt gillar jag vitt annars, jag tycker att det är så rent och skirt. Men den här gången, nja...
 
Så har jag äntligen börjat tapetseringen av sonens gamla rum, det som ska bli mitt arbetsrum och garnrum (OK, gästrum också då). Fondväggen är klar och blev galet snygg, även om snillet här lyckades vända tapeten upp och ner. Om ni visste hur svårt det sedan är att få till resten, rullarna är ju gjorda för att man ska tapetsera åt rätt håll. Fördomsfullt, tycker jag... ;o) Bild kommer, just nu finns de i kameran och jag hinner inte få ut dem. Men kanske senare under dagen, eller i morgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0