Sjalen snart klar!

Är inne på sluttampen av sjalen och känner mig korkad när jag inser mina egna missar. 1. Borde ha satt en stickmarkör på varje mönsterrapport, då hade mönstret varit enklare att sortera ut och 2. Borde ha skrivit ut hela mönstret och inte bara textdelen. Med diagram också hade det kanske varit enklare att hitta flytet. Fast nu kom jag till ett varv där det var fel i mönstret och mönstret som helhet känns fortfarande en smula ofullständigt, på något vis. I början stod det att jag skulle placera markör och flytta markör men sedan upphörde detta raskt. Men det klart, det är ju inte förbjudet att tänka själv. Fast jag ska villigt erkänna att jag tycker att sjalen blir galet snygg (även om den är bubblig och ful på stickorna) så jag måste nog göra en till vad det lider. Nu vet jag ju vad jag ska ändra på!
 
Haed en mardrömskväll igår, ena hunden kom åt en torrfoderpåse och hade kalas. Hon såg ut som en ballong så vi åkte in till jourveterinär för att få kräkmedel. Kalaset gick på 2400 spänn, nu hoppas vi att försäkringen ska ta sin del. Där rök en del av julklappspengarna... :( Hon är billig just nu, inte mattes favorit om vi säger så. Dessutom har hon velat ut en gång i timmen så jag har sprungit ut och in och slumrat på soffan mellan varven. På morgonen somnade jag ordentligt, för att vakna en timme senare med världens magont och illamåendekänsla. Minstingen hade det igår så det var väl min tur. Idag har vi suttit i soffan under varsin filt och huttrat, trots att jag har strumpor och sockor så är fötterna som isbitar. Brrr!
 
Kom på att jag nog ska ha en utlottning på bloggen framöver. Det är alltid kul att kunna vinna något, eller hur? Här är dessutom så få läsare så vinstchanserna borde kunna bli riktigt goda. ;o) Jag ska kurera mig först men håll utkik för så snart jag kvicknat till så ska jag hitta på något, mest troligt ett sockgarn, kanske ett engelskt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0