Bytespaket och spökbilder

Idag kom maken hem med mitt socktoberpaket som han hämtat ut på väg hem från jobbet. Så mysigt paket! Garnet Zauberball i helt underbara färgställningar, te med namnet Höstglöd som luktar otroligt gott och så mönster på sockor med namnet Brainless. Raskt kastade jag mig över kameran för att fota och - nu vet jag inte var jag har lagt linsskyddet! Snacka om brainless... Klart jag måste sticka sockor med det namnet!
 
 
När kameran ändå var framme så skulle jag ta bilder på sådant jag gjort klart de senaste dagarna och det jag håller på med nu. Och det gick ju jättebra... Kanske är det för att det varit Halloween nyligen som min hand ser ut som en spökhand..? Det ska i alla fall föreställa den ena av ett par muddar men bilden gör dem inte alls rättvisa. Ska försöka ta nya bilder ute i morgon, min blixt verkar inte gilla ljusa färger.
 
Ska tillägga att garnet är ljuvligt, Alpaca Silk från Marks & Kattens. Underbart mjukt och liksom lätt.
 
Nu virkar jag ännu ett par torgvantar, denna gång i rosa. Och nej, kameran gillade inte den färgen heller.
 
 
Kragen till det lilla brorsbarnet blir rätt i färgerna men är däremot varken tvättad eller blockad. Den får komma med på bild nu och så får det bli en ny bild när den är fixad (om jag kommer ihåg).
 
 
Så ett stort TACK till Carol som skickade två böcker till mig idag, "Livets aviga och räta" och "Guernseys litteratur- och potatisskalspajssällskap". Titeln på den senare var lite extra kul eftersom jag alldeles nyss lärt mig var Guernsey ligger i samband med att jag översatt ett dokument om deras vattenförsörjning. Skoj! Tusen tack, Carol, du är en ängel!
 
Har lyckats göra illa vänster axel rätt ordentligt så just nu knaprar jag värktabletter. Eller, för en gångs skull är det nog inte jag själv som är skyldig utan jag misstänker ett koppelryck från den lille fläckige. Anar att ett muskelfäste har fått sig en kyss, få se om det räcker med Ipren eller om jag ska ta fram burken med Pronaxen. Tur i alla fall att det är vänster, då blir jag inte lika handikappad.

Kommentarer
Postat av: Carol

Åh stackars dej om axel ömmar! Du behöver ju alla dina kroppsdelar väloljade till både jobb, stickning (OJ så mycket du hunnit göra!!!) och hundäventyr! Hoppas du mår bättre nu! Och vassego! Hoppas du kommer gilla pajboken! :-)

Svar: Nu är jag pigg som en mört igen. Idag blir det fortsatt uppackning/utrensning av lådor och så ska jag baka matbröd. Trevlig helg!
Zupermorzan

2012-11-09 @ 23:22:57
Postat av: Carol

Låter som en härlig dag! Måste vara underbart att inta sitt kök igen! Är ni nöjda? Stryka är INTE lika roligt...

2012-11-10 @ 15:01:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0