Äntligen...

...får jag tid att sätta mig ner och skriva några snabba rader här.
 
Först, kul att så många vill vara med i min lilla utlottning! Nu är vi uppe i fjorton stycken, skoj! 
 
En omvälvande och hektisk vecka här annars. Dottern ska genomgå två lite större undersökningar, vi klarade av neurografi i tisdags och idag väntar MR. Det blir en tuff dag för henne och hon har sovit dåligt. Sedan antar jag att vi får vänta till efter helgerna innan vi får svar och besked om ev. ytterligare undersökningar, resultaten ska ner till det stora universitetssjukhuset och tolkas innan de kommer tillbaka till "vår" läkare. Skönt samtidigt att de tar hennes besvär på allvar och kollar upp ordentligt, även om det är med en viss bävan i mammans mage. Men jag har lärt mig att inte ta ut någon oro i förväg, det är bara tärande. Det blir som det blir, det är inget jag kan påverka ändå.
 
Äldste sonen dök plötslit upp här hemma natten mellan tisdag och onsdag, till allas glädje. Nu har han åkt tillbaka till universitetet, det blev en blixtvisit men den var nog en vitamininjektion för oss alla. Underbara unge!
 
Minstingen hade julmarknad på skolan igår så storebror och jag var där en sväng. Och det var tyvärr ungefär lika dåligt som lillebror hade förvarnat om... Trist, det känns ju roligare om barnen kan få vara stolta över något som ordnas.
 
Igår fick jag också meddelande om att jag hade ett paket att hämta ut så jag kastade mig förstås iväg i bilen, nyfiken som jag är. Det var mitt julpysselbyte från Johanna! Ett jättehärligt paket - en inspirerande tidning, supergod lakrits (försvinnande god, faktiskt...), garn i härliga julfärger och ett mönster som både tilltalade mig och kommer att vara en utmaning. Skulle så vilja hinna göra dem före jul men är rädd att jag inte hinner. Men det kommer fler jular :)
 
 
Nya soffan kom i måndags så vi fick bråttom med att göra i ordning. Vilken skillnad det blev i rummet mot den tidigare monstersoffan! Nu blir det ju mer kvar av rummet, det gillar jag. Att den dessutom är skön att sitta i gör inte saken sämre. Nytt soffbord blev det också, även det lite mer slimmat. Så här ser det ut nu:
 
 
...och så här såg det ut innan:
 
Lite sämre bild eftersom den togs för att visa själva soffan. Men ni ser själva, den var gigantisk!
 
Vantarna går framåt, jag har kommit en bit in på nummer två nu. Så här blev den första:
 
Ena sidan. Tyvärr lite bleka färger på fotot, det ska vara marinblå botten och lite mer färgsprakande inslag på Delight-garnet. Jag är kalasnöjd och det är även dottern, som nog har anat att det ska bli en julklapp.
 
Andra sidan.
 
Nu ska jag kasta mig över mitt jobb, har massor som ska in de närmaste dagarna och har som vanligt gått ut alldeles för löst. Bäst att hugga i!

Kommentarer
Postat av: Carol

Härlig uppdatering om livet hos zupermorzan! Fiiint vardagsrum och fiiina vantar! Skönt med kalasnöjsamhet(gött ord!):-D Lycka till med allt jobb. Hinner du ta helg? Jag har två kurser imorgon sedan blir det kurerarhelg för luftrör och sömnbehov. Önskar er en fin 1:a advent!

Svar: Det snurrar på här just nu men det hör på något vis den här tiden till. Hoppas att ni hade en fin första advent nere i södern.
Zupermorzan

2012-11-29 @ 22:36:34
Postat av: marremorr

Åh, vantarna blir helt underbara!!=0)

Svar: Tack! Jag ska bara ta mig i hampan och sticka klart det sista ;o)
Zupermorzan

2012-11-29 @ 23:07:01
URL: http://mamsmumsomys.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0