Liten studentuggla

Har virkat mitt livs första amigurumi. Kan ärligt säga att det inte kommer att bli så många, dels fattar jag inte vad man ska ha dem till om man gör en massa och dels var det för smått, pilligt och för mycket att sy för min smak (jag avskyr ju detta med att sy). Men nu vankas studenten, sonens flickvän samlar på ugglor och jag tyckte att en liten studentuggla kunde passa. Och visst blev den rar?


Mönstret är en kombo av två, dels en studentmössa som Pysselkiisen har gjort ett gratismönster till och som jag modifierade för att den ska passa, och dels en liten uggla som jag hittade hos Ravelry. Nu återstår bara att komma på vad jag ska göra för figur till sonen också...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0