Försöker hinna med allt

Ujujuj, vilken stressig tid! Tomten ska räfsas, rabatter rensas, blommor planteras i rabatter och krukor, mat ska lagas, tårtor bakas... Allt innan den 8 juni för då tar sonen studenten. Och efter det ska jag bara njuta av min trädgård som aldrig kommer att ha varit så fin! OK, inget för en trädgårdsmänniska kanske men den duger alldeles utmärkt åt mig med sin slitna gräsmatta, sina hönspluppar lite här och var och sina gropar i rabatterna efter hönapönornas jordbad. En trädgård ska användas, inte bara tittas på!

Har hunnit virka ett par tofflor till mamsen på mors dag efter ett mönster hos Garnstudio. Fast jag gjorde inte mina i Paris utan i Novita 5 bröder (det helgrå) och Knitcol från Adriafil (det färgglada). Tycker själv att de blev jättesöta och passar i alla fall mina bleka stackars fötter, så jag ska nog göra ett par till mig också vad det lider.

Så här ser de ut när de ligger på soffan...

...och så här ser de ut på (jag har en tunn strumpa under, riktigt så vita är inte fossingarna).

Kom på att jag måste hinna klart månadens sockor i StickaMeras sockklubb också. Tycker inte att mönstret är supersnyggt men det gör dottern så jag valde ett garn ur gömmorna som passar hennes smak, Drops delight i färg nr 12. Men vilket trist garn att sticka i! Ojämnt, tidvis löst och kärvt, inte alls mysigt! Eller är det jag som blivit garnsnobb? För ibland tycker jag att det blir lite så när man surfar runt och är med på olika stickevenemang, man ska sticka i de dyraste och ovanligaste sockgarner man kan hitta. Jag gillar Drops Fabel, törs jag säga det högt..? I alla fall, sockorna blir inte så jättebra men de får duga.

Ser ut så här på stickorna, ett plus för färgövergångarna och de relativt långa partierna.

Ett försök att fota dem på den egna foten, håller på med hällappen nu.

Bävar lite för när jag ska börja med själva foten, har ju aldrig stickat sockor efter engelskt mönster förr. Fastnade på hällappen också, man skulle ha WS framåt. Tolkade det först som West Side (korkat, jag vet, men jag skyller på att jag var trött, satt uppe till kl 2 för att försöka få in kattskrället) och funderade över vilken sticka detta kunde vara. Så läste jag vidare och såg att nästa varv var RS och det tolkade jag genast som Right Side så då löste sig allt. Nu stickar jag förstärkt hällapp med en jämn och fin kant, det gillas!

Kisse har då varit ute hela natten, kl 2 gav jag upp och gick och lade mig. Gillar inte att sova med honom utomhus men orkade inte vaka mer. Nu sover han så gott i sin korg medan jag måste sätta fart. Tur att han är världens bästa Pysen!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0