Ordning på torpet

Nu har alla små svarta labbevalpar flyttat ut och det ska bli lite mer ordning på torpet igen. Det har helt enkelt inte funnits tid eller ork på slutet för bloggande eller ens något pysslande. Tv-tittande har jag inte heller ägnat mig åt och det är ju där jag brukar sitta och knåpa. Men nu väntar nya tider!

Först måste jag visa mitt hemlisbyte för mars månad. Visserligen är ju min hemlis inte så hemlig längre, tack vare min klantighet, men det är ändå spännande med de där paketen i lådan. Jag älskar ju överraskningar och paket! Den här gången var det en tidning som jag varit lite nyfiken på och så ett bandgarn, Frilly. Jag har varit lite nyfiken på hur de där fungerar men aldrig köpt något, jag använder ju sällan scarves och liknande eftersom labbegossen tror att allt sådant är någon form av kampleksak till honom. Men nu får jag testa hur man gör, spännande! Tack snälla för paketet, jag ser med spänning fram emot det tredje och sista.


Lite projekt har blivit färdiga också. Mitt livs andra Gratitude som nu har flyttat iväg som en present. Inte alls min färg men håll med om att den blev ganska läcker?


Nu har jag börjat tillverka små babymössor till bebisar i Nepal. Mer om den insamlingen kan ni läsa här. Min första är klar, stickad på fri hand med äldste sonens BB-mössa som mall. Hittade ett garn som yngste sonen hade en mössa i när han var ett par år, tyckte att det kunde vara kul att sticka av. Här nedan syns resultatet, tyvärr slår blixten i det vita men ni får ett litet hum i alla fall. Nu virkar jag en mössa som är halvfärdig, den får ni se när jag är klar.

Från sidan.

Uppifrån

Kommentarer
Postat av: Henrietta

Vilken fin mössa!

//Henrietta

2012-03-20 @ 07:15:39
URL: http://henriettaspyssel.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0