Insamlingen rullar sakta på

Sex mössor gjorda till Nepalinsamlingen innan jag drog igång min egen lilla insamling. Så här blev de (tyvärr slår blixten i det vita garnet så de syns lite dåligt, jag måste lära mig att få till det där på något vis):


Sedan virkade jag en liten äggvärmare till påsk, har en idé om att barnen ska kunna önska grannarna glad påsk med ett "hemmaodlat" ägg från våra egna hönor och så en äggvärmare på ägget. Få se om jag hinner få ihop tillräckligt många bara.


Så fick jag ett bidrag från Karin till min insamling och som tack för det blev det ännu en mössa till Nepal-insamlingen! Denna gång en så kallad Riga-mössa, jag gillar verkligen det mönstret.


Nu hoppas jag att någon eller helst några till vill skänka en 50-lapp till min insamling för SOS Barnbyar. För varje skänkt 50-lapp så knåpar jag ihop en mössa till någon behövande knatte i världen är det tänkt. Just nu och i några dagar till så är det Nepal som gäller så skynda på! Mer info hittar du genom att klicka på bilden nedan:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0