Ingen ordning alls

Det är ingen ordning alls på mitt bloggande just nu. Det beror dels på att jag är ruskigt förkyld, hostar som en tok om nätterna och har inte mycket energi eller ork. Men mest beror det förstås på de små svarta som har invaderat mitt kök i lite drygt en vecka till (OK, nästan två veckor tills den sista flyttar). Sedan ska det bli ordning på torpet!

Har i alla fall varit in till sta'n en sväng för att handla garn till min hemliga virkbyteskompis. Lite annat smått och gott slank ner i påsen också. Spännande att komponera ett paket med vårtema! Det måste ju innehålla en fröpåse, hoppas att min byteskompis gillar att odla. Lite choklad slank också med. Och så rosa garn, min byteskompis gillar rosa. Det gör inte riktigt jag, eller jag tycker att det är en söt färg men det passar mig inte riktigt.

Letade också efter gulmelerat Tilda-garn, har blivit förtjust i Tilda och hade tänkt ge mig på att virka någon kanin till påsk i ett gulmelerat garn, Tilda såg jag då framför mig. Men där fick jag tji, ingen av sta'ns två garnbutiker hade Tilda i den färgen. Fick i alla fall lägga vantarna på ett ljusblåmelerat som jag har lite andra planer för. Om jag hinner. Usch, vad många projekt jag har på min idélista just nu och fler blir det. Det är inte nyttigt med alla dessa bloggar och internetforum, det är så mycket man vill göra och så lite tid.

Min cerisefärgade gratitude växer fram, hoppas kunna överlämna den i helgen. Bara några få uddar kvar nu så ska jag sticka på själva sjalen sedan. Idag lyckades valparna dra ner den från bordet, hur de lyckades fattar jag inte. tack och lov hörde jag ljudet och kunde rusa dit och rädda den. De är kreativa, de små liven!

Har kikat lite på sockmönster. Funderar på att sticka de här i mitt garn från februaris hemlisbyte. Till mig själv. När jag hinner. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0