En prinsessmössa är född!

Hittade lite restgarner i prinsesstårtefärger och bestämde mig för att göra en mössa inspirerad av just prinsesstårtan. Basen är en navelsträngsmössa, fast jag gjorde ihoptagningar hela vägen och virkade sedan en liten rosa blomma att sätta ovanpå. För att den inte skulle bli så vansinnigt grön (och för att få slut på det rosa garnet9 så gjorde jag några rosa ränder på den också. Ganska gullig, tycker jag, vad tycker ni?

Mössa till en prinsessa i Nepal.

Igår var det premiär för stickbutiken Ostickat i sina nya lokaler på Porsön, tillsammans med en inredningsbutik. Jag var faktiskt där, inte ofta jag är på premiärer. ;) Köpte ett Manos-garn i underbara blå nyanser och så tre raggsocksnystan. Tror inte att jag kommer att bli någon storkund, det var nog inte riktigt min typ av butik. Men kul att det finns ett alternativ om man någon gång blir sugen på de där lite exklusivare garnerna.

Nu ser jag fram emot makens och min lilla tripp till London om några veckor. Medan han är på viktiga mötet ska jag gå i affärer. Har siktat in mig på en garnbutik som heter Loop och som jag hoppas ska ha massor, massor av garner!

Min lilla insamling via SOS barnbyar gick i mål igår, då sista insättningen upp till 500 kr gjordes. Men det gick ju välan fort så nu har jag höjt taket en hundring. Tanken var ju en månad, så än finns det möjligheter att bidra. Klicka på bilden nedan så hamnar ni rätt!


Kommentarer
Postat av: Henrietta

Så super söt! En riktig liten bakelse!



//Henrietta

2012-03-30 @ 22:47:53
URL: http://henriettaspyssel.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0