Supersnabb bytesvän

Knappt hann jag fördela bytesvänner i Ravelry-gruppens sommarbyte förrän mitt bytespaket landade i brevlådan. Ett byte helt i min smak! Garn i underbara gröna färger, Unisono från Atelier Zitron och så Bambu från Novita. Två mönster följde med, ett sjalmönster (Vermillion) och ett mönster på en disktrasa (Vignes). Tack snälla hannelejo för detta! Det underbara är att jag suttit och bläddrat bland sjalmönster i flera dagar på Ravelry men inte riktigt fastnat för något. Så kom detta i lådan och smack, så var jag fast. Nu ska jag bara virka klart min brödkorg så ska jag sätta igång. Underbart!
 
 
Har varit med minstingen i Granparken i Öjebyn utanför Piteå. Lite av en besvikelse, kanske var han för stor men förmodligen är det också så att de skurit ner rätt ordentligt på verksamheten, eller så sviker minnet mig något alldeles väldigt. Jag hade utlovat höns i olika former i små hönsgårdar, illrar mm. Men det var dåligt med båda delarna, allt som fanns var ett par minigrisar, ett par getter och några får att klappa, lite marsvin och kaniner i en hage, två ponnies i en annan hage och så kossor i en jättehage lite utanför. Och så en damm med fiskar. Det var rätt fort gjort, om vi säger så. Men Morris var nöjd, många människor att försöka hälsa på och så de spännande men lite läskiga djuren. Tydligen tyckte de att han var lika spännande för alla djur kom fram för att kolla in den fläckige. Nyttig miljöträning för speedad liten buspojke!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0