Lunginflammation...

...misstänkte läkaren att jag har. Vaknade kl 5 i morse av att ena ögat var igenkletat. Hostade som en tok och när jag snöt mig började det blöda ur båda näsborrarna samtidigt. Då kände jag att det var läge för ett läkarbesök och tur var väl det. Nu har jag med mig antibiotika, ögonsalva och slemlösande hem så nu hoppas jag innerligt att det ska bita på de onda små baskiluskerna. Efter en vecka med feber och hosta är jag ganska mör och börjar ha ont i rumpan av allt soffsittande. Jag är inte så bra på att vara stilla.

Tänkte mig att jag skulle hinna färdigt en massa saker nu då för att ha någon nytta av allt sittande. Men hjärnan hinner inte riktigt med, jag läser fel i mönstret, stickar fel osv. Även det enklaste lilla hålmönster blir avancerat. Håller på med en tröja med ett hjärtmönster som egentligen är rätt busenkelt, men jag vet snart inte hur många varv jag har stickat baklänges för att det inte har stämt. Jag glömmer göra omtag, gör dubbla ihoptagningar, tappar räkningen osv. Måste vara för att hela huvudet verkar vara fullt av slem, hjärnan får inte plats att arbeta helt enkelt.

Skickade iväg mitt paket i socksnurran igår med lantbrevbäraren men är lite bekymrad, har inte fått någon som helst bekräftelse på mailen om att paketet har gått iväg och det verkar heller inte gå att spåra. Inte kan väl brevbäraren ha tagit mitt paket!?!?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0