Hemligt garnbyte i juni

Har anmält mig till ett hemligt garnbyte i juni. Här kommer mina svar på frågorna:
  • Vilken sorts garn tycker du mest om? (Ull, akryl, bomull osv.) Är det något material du absolut inte tycker om? Jag tycker bäst om garner i naturmaterial som ull, bomull, alpacka osv. Blandgarner som sockgarner och Tilda är OK men jag är inte så förtjust i rena akrylgarner. Inte i rent lingarn heller, tycker att det blir så hårt och liksom motsträvigt.
  • Vilken eller vilka är dina favoritfärger? Är just nu inne i en lite mer helfärgad period, efter att ha varit helt såld på självrandande och melerade garner ett tag. Gillar egentligen inte att ha gult men drömmer just nu om att sticka ett par gula sockar till mig själv. Blått i alla former utom petrol samt grönt (speciellt lime) är nog favoriter. Fast på sommaren gillar jag sorbetfärger, utom möjligtvis då rosa. Rosa är ingen färg för mig.
  • Vad tycker du mest om att virka? Sjalar, tror jag, fast jag virkar det mesta (just nu en kofta till mig själv och en amigurumi till sonen).
  • Har du något drömprojekt att göra som är garnrelaterat? Drömmer fortfarande om filten i mormorsrutor men vet att den aldrig kommer att bli av.
  • Vilken sorts virknålar tycker du bäst om/använder du helst? (Trä, metall, plast? ergonomiska?) I förra bytet fick jag två ergonomiska och de är mina nya favoriter. :)
  • Har du något hantverk du är sugen på, men ännu inte vågat/hunnit testa? Massvis, men tiden räcker inte till.
  • Vad tycker du om att unna dig själv? En kopp te, en väldoftande hudlotion eller handkräm, ett skumbad eller ett garnnystan till fast jag kanske inte behöver det.
  • Vad gillar du helst att dricka? Någon speciell favorit? Te, svart och i lösvikt, gärna med någon fruktig smak. Jag dricker baljor med te varje dag.
  • Favoritgodis? Lakrits, mörk choklad med havssalt och sega godisar. Gillar inte annan choklad och inte hårda eller sura godisar, annars går nog det mesta ner.
  • Håller du på med någon annan "skapande hobby", förutom virkning? (Spinna, scrapbooking, stickning osv.) Stickar lika mycket som jag virkar, kanske rent utav lite mer.
  • Någon annat stort intresse som du brinner för? Mina barn, deras idrottande och så mina hundar. Jag föder upp, tränar och tävlar en del med hundarna så just nu är det högsäsong. :)
  • Vilken slags böcker (ej virkning) läser du helst? (Deckare? Fakta? Romaner?) Romaner, gärna om starka kvinnor eller av mer klassisk modell (Jane Austen, systrarna Brontë osv). Chic lit ibland på sommaren. Gillar inte deckare eller otäcksheter.
  • Har du några allergier mot livsmedel? Kan inte äta paprika eller hel majs, men det är knappast aktuellt i ett byte. :)

Något annat som är bra att veta? Ex Du eller någon i familj inte tål Ull osv. Vi har en massa djur i familjen - fem hundar, en katt och undulater, så jag ska nog inte skicka till någon som är allergiker.


Kommentarer
Postat av: Din hemlige vän

Snokar runt lite för att få inspiration till ett skojigt paket! Ha en trevlig kväll :-)

2012-06-11 @ 20:43:12
Postat av: Mådde

Du gillar blåt....de stämmer

Du bor norr ut.....se stämmer

jag undrar ja

2012-06-11 @ 23:14:44
URL: http://mittlivharochnu.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0