Fortfarande galet förkyld

Förkylningen verkar envisare än mig och det vill inte säga lite. Nu verkar hjärnan vara på väg ut på alla håll - genom näsan, genom ögonen som vill kleta igen och så hostar jag ut den också. Ni kan ju fatta att jag är snygg...

Lyckades tota ihop en babykofta efter ett mönster jag hittade här. Den gick på en kväll och var riktigt kul att göra, även för en som just nu inte är riktigt på alerten. Bortsett från att jag läste fel en massa i början (hoppade över en rad och annat dumt) och fick repa upp lite så gick det bra sedan. Tror jag, det blev i alla fall en kofta till Värma Liten-insamlingen:


Två mössor har jag gjort också, en Estelle och en efter eget huvud med ett hålmönster som syns dåligt på bilden. Vi får se dem som en fortsättning på min mössinsamling i somras, de här är för ditt bidrag, Gunilla!



När man är förkyld borde man bli satt under en övervakare eller förmyndare. Huvudet hänger inte riktigt med utan man fattar de mest korkade beslut. Jag skulle börja sticka på en tröja till sonens flickvän. Den ska göras i Kilafors ullgarn och jag tänkte tvätta garnet innan användning. Alltså stoppade jag in två härvor (tacksam över att jag inte tog alla fyra) i en tvättpåse i maskinen och körde på ullprogrammet. Det som kom ut såg ut ungefär så här:


Vi kan väl säga att jag hade kvällen räddad igår...

Har kommit en bit på junis månadssockor också, är på halva foten på första sockan nu. Insåg att jag stickat lite fel men ids inte repa upp, jag klarar helt enkelt inte av att sortera mönstret fullt ut när jag är så här seg. Annars älskar jag att sticka hål och flätor men det här mönstret kommer inte riktigt till mig, jag tycker att det är lite småtrist. På bilden nedan syns skaften när de är halvfärdiga, jag har valt att göra två mönsterrapporter för att få lite längd på dem. Gillar ju sockor med lite längre skaft, alternativt helt utan skaft men inget däremellan. Originalmönstret hittar ni här.

Sockan från framsidan. Tyvärr syns inte randningen på bilden, fotografen är lika duktig som alltid.

Sockan från baksidan. Lite dåligt med mönsteråtergivning även här, tyvärr. Garnet är i alla fall Fabel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0