Fördelen med många projekt samtidigt...

... är att det blir lite ketchupeffekt över det hela. Först kommer ingenting och ingenting - och sedan blir allt färdigt liksom på en gång! Nästan i alla fall. Nu är min Gratitude på gång, ska bara fästa trådar och spänna den först så att den blir fin. Att den är klar är INTE Morris förtjänst. Den lille busen fick för sig att matte behövde hjälp med att nysta om garnet när det var 4-5 varv kvar. Morr!!! Det var ett ögonblicks verk, jag satt och stickade på kökssoffan med min tekopp, lade stickningen på soffan för att kolla något på spisen och vips, när jag vände mig om igen så var nystanet borta. En tråd löpte dock mot Morris där han låg på golvet med en blå (och dyr!!!) härva mellan tassarna. Skrutthund!

Nystan à la Morris

Närbild på eländet. Hittade inte ens ändan utan var till sist tvungen att klippa av och får därmed två extra trådar att fästa - jag som fullkomligt avskyr att både fästa och sy ihop.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0