Färdiga sockor och färdig gratitude

Här kommer så bilder på fler avslutade projekt. Först ut är min senaste Gratitude, stickad i 80 % alpacka och 20 % silke från Old Maiden Aunt Yarns. Hur len och mjuk som helst!


Så ett par bilder på sockorna från StickaMeras sockklubb för maj månad. Mönstret heter Rivercat, garnet är Drops Delight. Tveksam till att jag kommer att göra fler sockor i det garnet, gillar nog Fabel bättre.



Två påbörjade projekt har det blivit, dels juni månads sockor i sockklubben ("Angler's Loop") och dels lite välgörenhetsstickning i form av en babymössa ("Estelle") stickad i Big Verona.

Har också insett innebörden av uttrycket "strö salt i sår". Fastnade med höger långfinger i karbinhaken till Morris koppel igår och fick ett jack i fingertoppen. Blev sugen på Djungelvrål idag men fy sjutton vad det sved när jag glatt tog en salt godis ur påsen med högerhanden. Sluta äta är dock otänkbart, är så hilma seg och förkyld idag så jag behöver salta godisar för att hålla mig vaken. Alltså äter jag med vänsterhanden, den kan behöva tränas lite, den med. Skam den som ger sig!

Kommentarer
Postat av: Mådde

undrar om inte du är min hemlige vän?

hur som så är sockorna jättesnygga

2012-06-15 @ 06:46:44
URL: http://mittlivharochnu.blogspot.com
Postat av: Ann-Britt

har du ngt mönster på sockorna,tyckte det var ett fint mönster

2012-07-07 @ 11:42:37
Postat av: Marie

Ann-Britt, här hittar du mönster till sockorna: http://www.ravelry.com/patterns/library/rivercat-sock

De var riktigt roliga att sticka.

2012-07-09 @ 17:12:30
URL: http://zupermorzan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0