Disktrasa klar och brödkorgen invigd

Riktigt ruskväder här idag, kallt, regnigt och blåsigt som det värsta höstväder. Fick ta på mig regnkläder och kängor när hundarna skulle ut, det kändes tungt att gå i sådana kläder när det är den sista juni. Planen var att ta en långrunda när vi ändå var ute men jag insåg efter vår vanliga runda att hundarna var genomblöta och skulle bli frusna så vi styrde hemåt. Min planerade spårträning lade jag på is. Istället blev det brödbak på förmiddagen, en dubbel sats solrosbullar (fast med pumpakärnor, solrosfröna var slut). Med dem blev också min brödkorg invigd, perfekt! 
 
 
Har stickat färdigt min disktrasa också, mönstret heter Vignes och finns på Ravelry. Jag har stickat den i illgrönt Bambu från Novita som jag fick av hannelejo i sommarbytet. Kan ärligt säga att det är den snyggaste disktrasa jag äger och det var superkul att sticka. Det ska bli minst en till! Nu har jag tvättat den och lagt den i spänn (blockat, tror jag kanske man säger egentligen). Bilden gör inte riktigt färgen rättvisa, kanske för att den är blöt och har en lite färggrann bakgrund. Rekommenderar både mönster och garn.
 
Kikar in i Svenska byten-gruppen flera gånger per dag nu för att se om det kommer någon bild eller meddelande i loggen för socksnurran eller sommarbytet. Planerar nästa byte också, tack grodanstickar för alla tips!

Kommentarer
Postat av: Britt Axelsson

Så fin disktrasa. jag har skrivit ut mönstret och ska testa den.
Britt från Luleå

2012-07-02 @ 09:27:33
URL: http://brittirene.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0