Äntligen lite tid över!

Den senaste veckan har bokstavligen rasslat på i 190 knyck och jag är helt slut. Men vi fick allt klart, släkten på plats och sonen kunde ta stundenten som planerat. Att vädret inte var på vår sida gick att leva med, det planerade trädgårdspartyt fick istället flytta in i byagården men det fungerade bra, det med. Lite bök med att köra grejer hit och dit blev det förstås men å andra sidan slapp vi diska och städa här hemma.

Min store lille kille har tagit studenten. Vart har tiden tagit vägen???

Har man en mamma som föder upp labradorer och en Melvin som sin favorithund, måste man självklart få en virkad labrador runt halsen. Fast jag virkade lite för löst, tror jag, fyllningen lyser igenom på några ställen. Detta med amigurumis är inte riktigt min grej.

Jag virkade på som en tok för att hinna få färdigt koftan i tid till studenten på fredagen. Ja, faktiskt redan till på torsdagen då dottern hade sin skolavslutning (hon slutade nian). Och jag lyckades, sent på onsdagen var den klar. Förutom en liten retlig knapp då, jag hade förstås inte läst mönstret ordentligt utan missat att det skulle vara en knapp också. Därför hänger den lite snett på bilden nedan, men jag är ändå vansinnigt nöjd med slutresultatet. Idag är också en svart knapp inhandlad, nu ska jag sy fast den innan jag helt glömmer bort det.

Koftan upphängd ovanpå klänningen jag hade på studenten. Hiskligt nöjd med båda, faktiskt.

Minns ni att jag beställde garn från England, Admiral Ombré? Det kom bara ett par dagar senare, otroligt snabbt! Och snyggt!!!

Frågan är bara vad jag ska göra av allt detta snygga???

Har startat en svensk bytesgrupp på Ravelry. Jag tycker ju att detta med byten är vansinnigt kul men de flesta (alla?) byten är på engelska eller språk jag inte behärskar. Engelska behärskar jag ju väldigt väl men det kan vara trevligt med byten där portokostnaden är lite mindre. Så nu har jag startat en för oss som bor i Sverige. Det är helt nytt för mig att vara moderator för en grupp så ha lite överseende med mig i början. Mer info om gruppen hittar ni här: http://www.ravelry.com/groups/svenska-byten Kom gärna och var med!

På Online Virkcafé på FB pågår just nu ett hemlisbyte och där har jag så klart anmält mig. Är nästan färdig med paketet till den jag ska skicka till alla redan, det gick fort och kändes enkelt. Med jättefin information om vad hon tycker om och med en flitigt uppdaterad blogg fick jag gott om info. Nu hoppas jag bara att hon ska gilla innehållet också! Fast jag ska inte skicka det riktigt än, ska försöka skriva lite mer hemliga kommentarer i bloggen först. Det är ju det roliga med det här med byten, att få ge ledtrådar och vara detektiv. Och så att få mjuka paket i brevlådan, så klart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0