Äntligen klara!

Äntligen har jag gjort klart sockorna för juni månad, Angler's Loop. Inte jätteförtjust i mönstret, måste medges, men nu är de i alla fall klara. Bildbevis kommer, har inte hunnit fota dem än.
 
Klurar på paket till sommarbytet i Ravelrygruppen Svenska byten. Fastnade för ett mönster som jag blev så förtjust i att jag var tvungen att köpa garn till mig själv också. Det finns alldeles för mycket fint på nätet! Och alldeles för mycket garn i min garnlåda...
 
Bestämde mig för att i alla fall göra något åt det senare och satte igång att virka en hatt i bytesgarn som jag fick i vintras, Drops Bomull & Lin. I morse fick jag repa upp alltihop, använde en lite för liten nål och det gjorde hela hatten för liten. Suck... Naturligtvis saknade jag virknål i rätt storlek så nu har jag beställt en massa nya nålar av modellen Soft Grip från KnitPro. Gillar dem jättemycket, fick två i ett byte tidigare i våras och blev helt fast. Hoppas att de kommer fort så att jag kan sätta igång igen nu när jag är sugen.
 
Tills vidare stickar jag på tröjan till sonens flickvän. Bakstycket är snart klart. Det är tjocka stickor och borde egentligen gå i ett huj men axlarna klagar lite när det blir tungt så jag får se till att variera mig. Måste nog starta upp något mer projekt medan jag väntar på virknålarna. Sockor? Sjal? Virkning? Allt på samma gång, kanske..?
 
Till sist en utlottning hos Pastill. Vem vill inte vinna den???

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0