Långt mellan gångerna

Man kan tro att jag ligger på latsidan men så är det inte. Däremot har jag inte riktigt tid att blogga, det är så mycket annat som lockar så här på sommaren. Men här kommer ett litet inlägg för att visa att jag lever. ;)
 
Jag har fått ett JÄTTEFINT bytespaket från min byteskompis i Mixa&Matcha 7, Johanna. Ett riktigt lyxpaket! Ska bli spännande att så småningom sätta händerna i Heaven's Hand, ett garn jag har hört talas om men aldrig själv haft. Har inte sett det i någon affär häruppe. Det är det som är så spännande med garnbyten, man får en möjlighet att få sådant som man inte själv kan komma över och vice versa. I love it!
 
 
Kan skvallra om att lakritsen var megagod och teet likaså. Och så ska det bli spännande att sticka med fyrkantiga stickor. :)
 
Började sticka på en tröja till sonens flickvän, tänkt som födelsedagspresent. Tvåtrådigt ullgarn, stickor sex och ett ganska enkelt hålmönster. Vad kan gå fel? Allt, visade det sig. Började ju med att tvätta garnet  maskinen och få ut ett sjuttongubbarstrassel. Sedan har jag stickat fel hur många gånger som helst och fått repa upp. Men den blev klar, även om vi kom en halvtimme sent till kalaset för att jag skulle hinna få den klar. Ibland vill det sig helt enkelt inte. Kameran ville sig inte heller, den är inte gul utan naturvit (som på bilden där den ligger i spänn).
 
 
 
Har stickat ett par disktrasor till svärmor också men dem har jag inte fotat. Älskar mönstret Vignes och har gjort en i det mönstret samt har ännu en på gång (fortfarande grön Novita Bambu, kommer nog inte ta foto då det ser ut som om jag visar samma trasa om och om igen). Har också påbörjat ett par sockor, bestämde mig för att göra sockorna Kalajoki eftersom vi ska just dit inom kort. Gör dem i Nalle aloe vera, färgen är äppelgrön. Otroligt behagligt garn att sticka i, aningen tjockare än vanligt sockgarn och väldigt skönt och lättstickat. En ny favorit!
 
Funderar också lite på vad jag ska hitta på att skicka i semesterminnesbytet till min bytesvän. Lite kul att hitta på saker som andra förhoppningsvis blir glada av. Hoppas nu bara att vi kommer iväg till Finland som planerat, naturligtvis har ena vovven passat på att bli sjuk så jag ska in till jourveterinären idag. Snorklig och stendöv på en gång, det kom bara pang och känns väldigt märkligt. Tänk om de kunde prata???

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0