Kalajokisockor klara!

Eftersom vi har varit på semester i några dagar och eftersom vi stannade en natt i Kalajoki, kändes det lämpligt att sticka ett par Kalajokisockor under resan. Jag valde ett vårgrönt Nallegarn med aloe vera från Novitas. Jätteskönt garn att sticka i, dessutom gick det lite snabbare än "vanligt" sockgarn. Tyvärr fick jag totalt hjärnsläpp när jag skulle göra tån och vände på höger och vänster (OK, kan ha berott på intag av en cider och sport på TV:n också...) så de blev inte riktigt som de ska vara men jag gillar dem ändå. Lättstickat och trevligt mönster, även om jag nu lyckades snurra till det lite.
 
 
Håller på att färdigställa semesterbytespaketet till min byteskompis i Svenska byten-gruppen på Ravelry. Jag känner mig nöjd med innehållet och hoppas att mottagaren ska bli detsamma. Vi behöver bli några fler i gruppen så gå gärna med om ni läser detta! :)
 
Har påbörjat ett evighetsprojekt. Jag har ju länge drömt om en restgarnsfilt och nu tänkte jag att jag ska virka upp överblivet sockgarn direkt och så småningom sätta ihop rutorna till en filt. Få se om jag lyckas, stora projekt är inte riktigt min grej.
 
Måste ju också lägga in en länk till garnaffären jag besökte i Finland. Den var enorm!!! Vägen dit var lite skum, eller så var det jag som inte hanterade gps:en rätt för tidvis färdades vi på grusväg och jag var rätt säker på att vi skulle landa i ingenmansland och inte alls vid någon garnaffär. Men plötsligt låg den där, jag gick in och kom ut med en sprängfylld kasse full med garn. Tyvärr var lille sonen febrig och hängig så besöket blev en smula stressat, annars hade det kanske blivit ännu mer. Det blev en liten omväg på vägen från Tammerfors till Kalajoki men det var helt klart värt det. Rekommenderas!
 
 

Kommentarer
Postat av: Johanna

Jättefina sockar! Har ett par sådana på min att-sticka-lista!

Svar: Gillar dem också, fast nästa gång ska jag sticka med 2,5 istället för 3, de blev aningen lösa. Jag ska köra en sockutmaning i min blogg nu, hänger du med? :)
Zupermorzan

2012-08-05 @ 20:37:30
URL: http://johannasskapandehander.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0